​Kodjo Akolor - "Brott Mot Jantelagen 1,5" till Frimis Salonger den 7/4!

Pressmeddelande   •   Jan 10, 2017 09:00 CET

Fotokred: Blixten & Co

Kodjo Akolor - "Brott Mot Jantelagen 1,5"

Frimis Salonger, 7/4, 19:30 (matgäster ankommer redan 18:30)

OBS - det finns tre olika biljettkategorier:
Sittplats - numrerad sittplats på parkett, 295:- + avgift
Ståplats - onumrerade platser, 195:- + avgift
Sittplats + mat - sittplats vid bord med mat, platserna behålls under hela föreställningen. En svensk buffé serveras. 450:- + avgift

För att köpa biljett online klicka HÄR! Biljettsläpp Torsdag 12/1, 09:00

Kodjo Akolor på turné med sin hyllade standup-show Brott mot jantelagen 1.5

Kodjo Akolor väcker liv i sin hyllade standup-show Brott mot jantelagen, och för att inte krångla till det adderar han ”1.5” till 2017-års version. Den här gången får vi ytterligare inblick i Kodjos ”räkmackeliv” där han berättar mer om föräldrarollen och sin fantastiska livsresa. Med som support följer Thanos Fotas. Brott mot jantelagen 1.5 har premiär i Uppsala den 14 mars och kommer även bland annat till Umeå, Göteborg och Malmö. Biljetterna släpps den 12 januari.

2015 var det tio år sedan den rutinerade komikern Kodjo Akolor gick upp på en standup-scen för första gången. 2015 var även året då han hade premiär för sin standup-show "Brott mot jantelagen”. Den älskade komikern och programledaren för “Musikhjälpen”, "P3 Guld” och "Morgonpasset i P3" gav sig ut i landet med en helt ny humorföreställning om att vi faktiskt ska tro att vi är något. I mars gör han det igen, väcker liv i Sverige genom att ta ”Brott mot jantelagen 1.5” på turné.

• Varför gör han det igen, egentligen?, tänker ni. Jo, för att två år är som en hel evighet, mycket nytt hinner hända men vissa saker består. Jag har fortfarande kvar mitt motto att aldrig vara nöjd med det jag har och möter ständigt nya utmaningar som gör att jag fortsätter bryta mot jantelagen. Dessutom har jag fått fler barn, bara det skulle i och för sig vara värt en helt egen föreställning, men jag har valt att inkludera den biten också. Jag garanterar att föreställningen blir roligare än att titta på målarfärg när den torkar, hälsar Kodjo Akolor.

“Brott mot jantelagen 1.5” innehåller tänkvärda iakttagelser och klassisk Kodjo-standup med högt tempo, vilda imitationer, skruvad vardagskomik och ett smittsamt glatt humör. Vi får följa Kodjos resa från student, plåtslagare, brevbärare och finanssnubbe till radiopratare och komiker, som i sig är ett brott mot jantelagen. ”Brott mot jantelagen 1.5” har premiär den 14 mars i Uppsala.

Kodjo Akolor
Kodjo Akolor är mest känd som en av programledarna för P3:s flaggskepp ”Morgonpasset i P3”. I sex år har hans sprudlande humör, nyfikenhet och snabba tunga fått trötta svenskar att piggna till på morgonen och hösten 2014 röstades han fram till Stora radiopriset i kategorin Årets manliga programledare.
I grunden är Kodjo komiker och har sedan 2005 uppträtt på åtskilliga standup-scener runt om i landet. Han har också varit värd för P3:s humorshow “Humorhimlen live” fyra år i rad. I december 2016 ledde Kodjo Akolor för femte året i rad, och som även blev hans sista, insamlingsprogrammet och folkrörelsen ”Musikhjälpen”. Kodjo Akolor har dessutom varit värd för den direktsända musikgalan ”P3 Guld” i två år i rad.