Phil Rudd, tidigare i ACDC, till Frimis Salonger den 9/4!

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2017 10:00 CET

Fotokredit: Thomas Ståhl

Phil Rudd

Frimis Salonger, 9/4, 20:00
Biljetter: 295:- + avgift

Köp era biljetter online HÄR eller över disk på Direkten Nöje Örebro eller Turistbyrån i Örebro.

Missa inte en av rockhistoriens giganter på plats i Örebro!

PHIL RUDD

Efter att ha spelat på 15 av AC/DCs 18 album har Phil Rudd nu släppt ett soloalbum och ger sig ut på turné. Med mer än 200 miljoner sålda album i AC/DC har Phil Rudd blivit kallad definitionen av en Rock N Roll-trummis. Nu satsar legendaren på sitt soloprojekt och ger sig ut på turné för att marknadsföra sitt album Head Job. I sitt soloprojekt backas han upp av Nya Zeeländska musikerna Allan Badger och Geoffrey Martin. Detta blir en kväll med en stor legendar på en intim scen. ”You couldn’t find a more solid person or drummer than Phil Rudd.” – Brian Johnson ”Phil Rudd is the very definition of rock drumming.” – Modern Drummer ”Phil Rudd is the real deal”. – Malcolm Young Phil Rudd Även om detta är ett soloprojekt så hör man tydligt AC/DC referenserna i låtarna och Phils klassiska trumkomp. Nya låtar men även klassiker kommer att spelas under konserten.