Sator + Imperial State Electric till Frimis Salonger den 3/11!

Pressmeddelande   •   Aug 04, 2017 14:25 CEST

Sator + Imperial State Electric

Frimis Salonger, 3/11, 20:00
Biljetter: 250kr + avgift

Köp era biljetter online genom att klicka HÄR eller över disk på Turistbyrån Örebro eller Direkten Nöje i Örebro.

Frimis Salonger kan stolt presentera två av sveriges absolut bästa rockband på scen samma kväll. Sator firar 30 år som band och Imperial Sate Electric med Nicke Andersson i spetsen är hungriga som få. En löjligt bra kväll helt enkelt!

Som Chips i Sator säger - När det kom på tal att det i år skulle vara 30 år sedan vi lämnade Codex i Sator Codex bakom oss och blev SATOR – var vår spontana reaktion att låtsas som att det aldrig hade hänt och bara köra vidare. Var 30 år verkligen något värt att fira? Kanske mer något att beklaga? Men efter att den värsta 30-års-krisen lagt sig började vi sakta men säkert se det fina i att vi lyckats hålla ihop under alla dessa år. I medgång, motgång, uppgång & fall så har bandet nu funnits med oss i mer än helt obeskrivliga 30 år. Är inte det värt att fira så finns det nog inte så mycket som är värt att fira eller hur?

Hur firar man då detta faktum? Jo, själv firandet i sig är faktiskt riktigt enkelt. Vi ger SATORs fans det där dom ropat efter år efter år och verkligen vill ha. "30 years of being SATOR" kommer att bli en fullspäckad greatest-hits-kavalkad – med tungt fokus på den stora massans platta Headquake, kryddat med det bästa från Stock Rocker nuts!, Slammer! och alla de senare plattorna och som om inte det vore nog en handfull klassiska-hit-covers vi inte spelar så ofta nuförtiden.

Utan våra trogna fans hade vi aldrig funnits kvar efter alla dessa år och det skulle då inte finnas mycket till jubileum för oss att fira. "30 years of being SATOR" blir vårt sätt att säga tack till våra fans och oss själva för de första 30 ljuva åren.