Arom-dekor Kemis första Svanenmärkta produkter, nu klara!

Arom-dekor Kemis första Svanenmärkta produkter, nu klara!

Arom-dekor Kemis utvecklingsavdelning jobbar ständigt med att utveckla, förädla och förbättra  sortimentet. Senaste tiden har det varit stort fokus på miljöarbetet kring de nya produkterna för tvätthallar och nu är det klart, dessa är nu märkta med Svanen. Produkterna säljs under Arom-dekor Kemis eget varumärke AdProLine®, som innefattar fordonskemikalier av högsta kvalitet. AdProLine® är framtagen av proffs för proffs.

”Vi kan nu med stolhet lägga till ytterligare en miljömärkning på vår lista. Vi har sedan tidigare vår AdProLine® Spolarvätska med på den och då med märkningen Bra Miljöval och nu är det alltså dax för Svanen att ta plats på samma lista. Detta är ett resultat av vår ständiga produktutveckling, vårt miljöarbete och vår strävan att ha de bästa möjliga produkterna i vårt sortiment med så lite miljöpåverkan som möjligt,” säger Magnus Kämpe, MSc Chemical Engineer på Arom-dekor Kemi AB.

AdProLine®-serien till biltvättar som är Svanenmärkta är speciellt framtagen för automatiska biltvättanläggningar. Alkali Aid är ett alkaliskt koncentrat som ska användas tillsammans med tvättmedlen Surfactant eller Foam Surfactant, i serien ingår också bl a borstschampot Brush Aid.

Taggar

Vilokan Group omsätter ca 430 miljoner och har försäljning till drygt 20 länder. Gruppen består av tre olika affärsområden, Technology, Solutions och Fluid.

- Arom-Dekor Kemi, produktion, paketering och försäljning av kemiprodukter för fordon, industri och hushåll. Välutvecklat logistiknät med egna turbilar och tankbilar (AdBlue®).