Hurra! Från den 15 juni kan du roama utan extra kostnad inom EU

Hurra! Från den 15 juni kan du roama utan extra kostnad inom EU

I juni tar Vimla bort kostnaden för roaming inom EU/EES. För Vimlas medlemmar innebär det att man messar och ringer precis som vanligt. Man kan även surfa utan extra kostnad upp till 7 GB per månad. Priserna för Vimlas abonnemang kommer förbli oförändrade, den märkbara skillnaden för medlemmarna är att man inte behöver oroa sig för telefonräkningen efter sommarsemestern.

Roaming kallas det när man surfar, ringer eller messar när man är utomlands. Ibland kan det bli dyrt om man inte är noga med hur länge man har på roaming på sin telefon. Som medlem hos Vimla kan man även använda sparad data utomlands, upp till 7 GB. Enligt nya EU-regleringar börjar den fria roamingperioden den 15 juni 2017.

Vi är mer uppkopplade än någonsin och använder våra telefoner både hemma i Sverige och på semestern. Nu kan våra medlemmar lägga mer tid på att oroa sig för sand på handduken och solstolspaxare istället för höga mobilräkningar, säger affärschef Johan Littorin.

Från och med den 1 oktober kommer Vimlas minsta abonnemang endast gå att använda i Sverige. Medlemmar kan själva uppgradera sitt abonnemang på ”Mina Sidor” om man ska åka utomlands.

För mer information vänligen kontakta:

Klara Lund, Kärnhuset, tel: 070 – 688 25 65, e-post: klara@karnhuset.net

Johan Littorin, Vimla, e-post: johan@vimla.se

Journalister når Presstjänsten på 08-41 01 00 40 eller press@telenor.com

Vimla är en nystartad mobiloperatör som tror att det måste finnas ett bättre sätt. Därför gör Vimla mobiltelefoni tillsammans med sina användare, det tjänar alla på. Vimla är en del av Telenor Sverige AB och använder Telenors mobilnät.