Resa eller flytta utomlands? Pausa ditt mobilabonnemang helt utan kostnad

Resa eller flytta utomlands? Pausa ditt mobilabonnemang helt utan kostnad

Mobiloperatören Vimla ligger bakom en av Sveriges första kostnadsfria paustjänster. Med ett enkelt knapptryck pausar man sitt abonnemang när man vill och hur länge man vill, helt utan kostnad. Perfekt inför långresan, flytt utomlands eller om man bor säsongsvis i Sverige.

Under tiden paustjänsten är aktiverad blir månadsavgiften 0 kr/mån. En sparsam funktion inför resa eller säsongsarbete, när abonnemanget endast används i Sverige. Det finns ingen tidsbegränsning för paustjänsten, och när man vill aktivera abonnemanget tar det bara några minuter innan man kan använda det som vanligt.

- Vi strävar hela tiden efter att göra saker annorlunda och just nu är vi den första operatören i Sverige som erbjuder tjänsten kostnadsfritt, utan att man måste ändra något i sitt abonnemang eller tänka på bindningstid, säger Johan Littorin, affärschef på Vimla.

Även om abonnemanget är pausat fungerar mobiltelefonen som vanligt. Man kan spela spel, fotografera och surfa på internet, om man är uppkopplad mot ett WiFi-nät.

- I takt med att allt fler reser eller bor på mer än en ort så känns det helt naturligt att erbjuda detta. Att det bara tar någon minut att aktivera abonnemanget igen gör det kanske också lite mer lockande för våra medlemmar att komma hem, säger Johan Littorin.

För mer information vänligen kontakta:

Klara Lund, Kärnhuset, tel: 070 – 688 25 65, e-post: klara@karnhuset.net

Johan Littorin, Vimla, e-post: johan@vimla.se

Journalister når Presstjänsten på 08-41 01 00 40 eller press@telenor.com

Vimla är en nystartad mobiloperatör som tror att det måste finnas ett bättre sätt. Därför gör Vimla mobiltelefoni tillsammans med sina användare, det tjänar alla på. Vimla är en del av Telenor Sverige AB och använder Telenors mobilnät.