Ubåt åter i hamn efter lyckat uppdrag

Under fredagen avslutades den marina simkortsoperation som genomförts i Stockholms skärgård. Leveransen beskrivs som en framgång, trots att operationen dragit ut på tiden på grund av hög trafik i farlederna.

Mobiloperatören Vimla är först i världen med att använda ubåt för att nå sina medlemmar. Som ny operatör på mobilmarknaden testar Vimla olika sätt att leverera SIM-kort.

Se filmen från ubåts-leveransen nedan eller på http://youtu.be/Mr90rRVLYwM

Både Johan Littorin och Petter Valenta Winter som genomförde operationen har nu gått i hamn och återtagit normal beredskap på kontoret. Beredskapen är dock hög för kommande leveranser av SIM-kort.

– Vår första leverans med ubåt gick mycket bra. Däremot vill vi i dagsläget inte kommentera vilket transportmedel som kan komma att bli aktuellt framöver, säger Johan Littorin på Vimla.

Att leverera simkort till kunderna på annorlunda vis, är ett sätt för Vimla att få upp sina hjärtefrågor till ytan.

– De stora telekomjättarnas sätt att serva sina kunder påminner mer om torpeder än lotsar på mobilmarknadens stormiga farvatten. Inte konstigt att nöjdheten i branschen liknar sjunkbomber. Det verkar inte som att kundernas bästa finns på deras radar, fortsätter Johan Littorin på Vimla.

För mer information:

Johan Littorin, affärsansvarig Vimla, på 0734-41 72 85 eller johan@vimla.se

Vimla är en nystartad mobiloperatör som tror att det måste finnas ett bättre sätt. Därför gör Vimla mobiltelefoni tillsammans med sina användare, det tjänar alla på. Vimla är en del av Telenor Sverige AB och använder Telenors mobilnät.

www.vimla.se