Nu öppnar Endorfins nya träningsanläggning i Vimpeln

Måndag 23 december öppnar Endorfin i Alingsås en av Sveriges kanske fräckaste och modernaste anläggningar för träning och hälsovård. Platsen är Vimpeln i Alingsås. En av initiativtagarna är alingsåsaren Christer Berg som har lång erfarenhet av att driva gym och träningsanläggningar. I dag är han också med och driver Endorfin i Lerum.

Varför etablerar ni er i Vimpeln?
– Jag har varit i branschen i 35 år och i alla tider har träningsanläggningar legat på bakgårdar och industriområden. Men att som i Vimpeln vara där folk är igång hela tiden kommer säkert att bli framtidens melodi. Sedan har vi ju fått möjligheten att bygga helt nytt och kunnat planera för våra kunder på bästa möjliga sätt. Och dessutom finns det hundratals parkeringsplatser i nära anslutning, säger Christer Berg.

Vad är unikt med Endorfin i Vimpeln?
– Det som framförallt kommer att märkas är interiören där vi lagt ner mycket tid och energi på färg och form tillsammans med arkitekterna. Men något som folk också lägger märke till och värdesätter är personalen och deras bemötande och gemenskapen mellan oss. Och att göra detta i en så stor anläggning som denna med den bredden av utbud är unikt.

Hur har lanseringen fungerat?
– Vi har marknadsfört oss i Alingsås under hela hösten och de senaste månaderna har vi tecknat drygt 1.400 abonnemang, vilket är oerhört glädjande. Det visar att behovet av träning är stort hos alingsåsarna och att vi gör rätt i vår satsning på en modern anläggning som blir lite utöver det vanliga. Och våra differentierade priser är ju ytterligare ett plus.

För mer information:

Christer Berg

Fakta Endorfin Alingsås

Yta: 3.200 kvm i två plan där all träning sker på ett och samma plan.

Salar: Fem topputrustade salar för gruppträning och ett stort gym med maskiner för hela kroppen samt fria vikter.

Träningsformer: Bodypump, Bodystep, Bodycombat, Bodyjam, Bodybalance, Bodyvive, Grit Series, RPM, CX, Sh'bam, Zumba, Dance, HEAT, Cykel, Walk, Poweryoga, Globalyoga, Roller, Endorfingympa, Functional Moves, Box, seniorträning, Born To Move och Milon.

Övrigt: Löpband, crosstrainers, cyklar, rodd- och taktmaskiner är utrustade med displayer där man kan följa sin träning via ett personligt konto eller genom att kika på TV. Bastu av tre olika typer samt solarium, relaxavdelning och café/restaurang.

• gymanläggningar
  • endorfin
  • christer berg

Vimpeln är ett nytt handelshus, beläget bredvid Ica Maxi i Alingsås, som öppnar våren 2014. Handelshuset blir drygt 20 000 kvm stort och byggs i Alingsås gamla bomullsväveri från 1906. Vimpeln kommer även att upprätta omkring 120 privatbostäder på byggnadens södra sida. Ulf och Claes Melin är entreprenörerna bakom handelshuset Vimpeln, där deras ICA Maxi-butik också är belägen. Deras familj har drivit handel i Alingsås i tre generationer. Och efter snart 30 år med butikshandel på orten och de senaste 10 åren med ICA Maxi utvidgar bröderna nu verksamheten med handelshuset Vimpeln.