Allt fler väljer paketresor till exotiska resmål med reguljärflyg

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2013 12:20 CEST

Just nu är det många av Vings kunder som bokar paketresor med reguljärflyg till en mängd långväga exotiska resmål världen över. Fram tills nu har försäljningen av vinterns reguljärflygspaket ökat med hela 61 procent jämfört med samma tid i fjol.

- Det är glädjande att allt fler av Vings kunder upptäcker att vi även har reguljärflygspaket. På chartern har vi fasta reslängder och det är inte alltid det passar kundernas önskemål. Väljer man en paketresa med reguljärflyg kan man välja hur många eller få dagar man vill. Dessutom så gäller paketreselagen om det skulle inträffa något på resan vilket är en trygghet för många av våra kunder, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Det är framförallt de exotiska resmålen Seychellerna, Mauritius, Hawaii, Sri Lanka och Bali som visar störst ökning jämfört med förra året. Men det finns även ett stort intresse för Thailand, Dubai och Florida.

- Resmålet Seychellerna lanserades som en nyhet vintern 2012/13 och sedan prinsessan Madeleines bröllopsresa dit i juni har vi sett en riktig Madde-effekt. Även Mauritius och Maldiverna har ökat markant. Fler och bättre flygförbindelser med bland annat Emirates har lockat många att boka resor dit, fortsätter Magdalena Öhrn.

Topplista – störst ökning i bokningarna sedan förra året
1. Seychellerna

8. Hawaii
9. Malaysia
10. Sri Lanka

För bilder, besök gärna Vings bildarkiv: http://www.ving.se/bildarkiv
Foto från Mauritius, fotograf Helen Karlsson

För ytterligare information, kontakta:
Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tele 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 500 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 200 anställda och cirka 600 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.