Barnens gosedjur får ett eget boardingkort hos Ving

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2016 10:08 CET

När barnfamiljerna ska ut och resa vill familjens minstingar gärna ha med sig någon att krama under resan. Det kan vara älsklingsnallen, gosekaninen, mjukishunden eller någon annan välkänd och omtyckt kompis. Vad är då mer naturligt än att även de ska få checka in och få ett eget boardingkort?

När barnen ska åka med Vings eget flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia, kan även Kalle kanin, katten Katti och alla andra gosedjur få ett eget boardingkort där barnen skriver in namnet på sin resekompis och vilken sittplats de har. De får boardingkortet vid incheckningen, samtidigt som övriga familjen får sina, och kan sedan visa upp det vid ombordstigningen.

-Vårt eget flygbolag är suveräna på att ta hand om våra minsta resenärer. Tidigare resenärer rankar Thomas Cook Airlines Scandinavia allra högst av samtliga flygbolag vi använder och det här är ytterligare ett sätt att visa att alla passagerare, även de minsta, är viktiga. Att få ett eget boardingkort till sitt gosedjur gör att barnen känner sig lite extra stolta, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Vings flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia flyger till 17 olika destinationer den kommande sommaren och till 18 destinationer nästa vinter. Flygbolaget har avresor från 13 olika flygplatser i Sverige samt från Köpenhamn och under det kommande året, sommaren 2016 samt vintern 2016/2017 kommer över en halv miljon svenskar att resa med Thomas Cook Airlines Scandinavia.

Önskas ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se , telefon 0709-513075.

Bild: Gustav Cebrian, sju år, tillsammans med gosekatten Katti med sitt boardingkort. Fotograf: Carlos Cebrian.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.