Cykelsemester på Sunprime Waterfront Palma Beach på Mallorca

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2013 11:48 CET

– Mallorca passar perfekt för cyklister, ön har fina vägar och det finns mycket att se och landskapet är väldigt varierat med både utmanande och lättare kupering.  På hotellet kommer det att finnas cykelverkstad med mekaniker, cykelshop och cykelparkering. Vi ska också erbjuda kartor över olika cykelturer på ön, säger Peter Grandell, VD Resorts & Hotels inom Vinggruppen.

Hotellet passar också mycket bra för golfare med närhet till flera golfbanor och god förvaringsmöjligheter för golfbagar.

Sunprime Waterfront Palma Beach är beläget direkt på stranden i Can Pastilla i Playa de Palma nära flygplatsen och med en badvik framför hotellet.

Vings hotellkoncept som vänder sig till vuxna som reser utan barn, Sunprime Resorts, har en åldersgräns på 16 år. Idag finns Sunprime Resorts på våra mest populära resmål, sammanlagt tolv Sunprime Hotels; tre i Turkiet, två på Gran Canaria, två på Mallorca, och ett vardera på Teneriffa, Phuket, Cypern, Kreta och Rhodos.

Prisexempel:

Avresa från Arlanda 14/5, boende i dubbelrum med balkong mot omgivningarna, 5 925 kronor/person.

Önskas ytterligare information kontakta Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513 075, eller Joakim Eriksson, Brand Director för Resorts & Hotels inom Vinggruppen, tel 0709-513 157.

Ving är Sveriges största researrangör med resor till fler än 500 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 200 anställda och 660 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.