Elvaåriga Andrea utsedd till Vings Reseledare Junior

Pressmeddelande   •   Maj 14, 2014 12:05 CEST

Bland nästan 150 ansökningar valdes elvaåriga Andrea Björs från Sundsvall. I en film beskrev hon hur hon skulle lägga upp sin vecka på Sunwing – främst med sportaktiviteter, eftersom hon gillar sport. Andrea beskriver sig själv som en rolig, glad person med glimten i ögat, som är bra på att leda aktiviteter och få igång människor, en förmåga som hon kan få användning för som Reseledare Junior.

I augusti åker Andrea till ett av Vings Sunwing-hotell tillsammans med sin mamma eller pappa för att
förverkliga sina planer. Ving står för resa, boende och mat under hela veckan.

Juryn bestod av medarbetare på Ving.

– Vi har fått in otroligt många bra ansökningar, och barnen har också bidragit med en massa idéer till aktiviteter på Sunwing, och de ska vi gå igenom nu. En vecka som Reseledare Junior är ett perfekt sätt att få prova på yrket och jag är övertygad om att Andrea får en oförglömlig vecka som Reseledare Junior på Sunwing, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Se Andreas ansökan här: https://www.youtube.com/watch?v=2sHKLyOi7-A

För bilder, besök gärna Vings bildarkiv: http://www.ving.se/bildarkiv

För ytterligare information, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075.