Fem lyxhotell till budgetpriser

Pressmeddelande   •   Feb 29, 2016 14:20 CET

Här tipsar vi om fem hotell i fem Europeiska städer som är prisvärda semesterresmål och där man kan unna sig extra lyxigt boende.

1. Pullman Marrakech Palmarie Resort & Spa (VVVVV) i Marrakech
Ett elegant hotell en bit utanför Marrakech. Hotellet är anpassat för både barn och vuxna och har en stor trädgård med poolområde och barnpool. Man erbjuder också en mängd sportaktiviteter som tennis, gym och minigolf samt Spa-avdelning och barnklubb.

Prisexempel: Avresa 24/6, 2016, från Arlanda med boende tre nätter i dubbelrum standard med halvpension. Från 5 999 kr per person.

2. Radisson Blu Hotel Krakow (VVVVV) i Krakow
Välkänt hotell i Krakow beläget intill Gamla stan och mittemot Planty parken och kort promenad till Stortorget.

Prisexempel: Avresa 24/6, 2016, från Arlanda med boende tre nätter i dubbelrum med frukost. Från 3 654 kr per person.

3. Tivoli Lisboa (VVVVV) i Lissabon
Tivoli Lisboa är ett bekvämt, lyxigt hotell med personlig service och trivsam atmosfär. Hotellet ligger på Avenida da Liberdade, Lissabons mest kända aveny, nära den vackra parken Eduardo VII samt shopping och restauranger. Här finns även en lummig trädgård samt pool.

Prisexempel: Avresa 1/9, 2016, från Arlanda med boende tre nätter i dubbelrum med frukost. Från 5 764 kr per person.

4. President Hotel Prague (VVVVV) i Prag
President Hotel Prague har ett bra läge nära gamla stan och den välkända shoppinggatan Pariska. Härifrån har du gångavstånd till flera av Prags stora sevärdheter.

Prisexempel: Avresa 20/5, 2016, från Arlanda med boende tre nätter i dubbelrum med frukost. Från 5 507 kr per person.

5. Kempinski Hotel Bristol (VVVVV) i Berlin
Kempinski Hotel Bristol Berlin är ett högklassigt hotell med ett centralt läge i staden. Hotellet ligger i en vacker historisk byggnad direkt på shoppinggatan Kurfürstendamm. Här bor man nära de största sevärdheterna.

Prisexempel: Avresa 20/5, 2016, från Arlanda med boende tre nätter i dubbelrum med frukost. Från 4 086 kr per person.

Önskas ytterligare information, kontakta

Charlotte Hallencreutz, informatör Ving, tel 0709-513202, charlotte.hallencreutz@ving.se

Foto: Pullman Marakech Resort & Spa, fotograf Stefan Kraus

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.