Kryssa från New York till Karibien med världens mest högteknologiska fartyg

Pressmeddelande   •   Mar 10, 2015 11:55 CET

Royal Caribbean Internationals senaste fartyg, Anthem of the Seas, finns nu i Vings kryssningsprogram. Precis som systerfartyget Quantum of the Seas har fartyget banbrytande faciliteter som exempelvis virtuella fönster för dem som bor i en insideshytt. Anthem of the Seas kryssar från New York från och med i november och kryssningarna finns nu bokningsbara på Ving.se

I höstas började Ving kryssa med världens mest högteknologiska fartyg – Quantum of the Seas. Nyligen sjösattes systerfartyget Anthem of the Seas som nu också finns med i Vings kryssningsprogram. I november börjar fartyget kryssa i Karibien. Avresehamn är Cape Liberty strax utanför New York och man kan sedan välja på tre olika kryssningsrutter till Bahamas och södra Karibien, med stopp på öar som Nassau, Barbados och Martinique. Bokar man ett kryssningspaket med Ving ingår även flyg tur och retur New York samt en hotellövernattning innan kryssningen.

- Det känns jätteroligt att kunna erbjuda ytterligare ett spektakulärt fartyg i vårt program och de innovativa lösningarna kommer att uppskattas av våra kunder, exempelvis de virtuella fönsterna och den svävande glaskupolen, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Ombord på Anthem of the Seas finns allt från specialanpassade områden för barnfamiljer och ungdomsklubb till gym, pool och fallskärmssimulator. Det 339 meter långa fartyget erbjuder gott om restauranger som serverar mat och dryck för alla smaker. Den förstklassiga underhållningen samt de banbrytande bekvämligheterna som finns ombord gör att det finns något för alla.

Anthem of the Seas är ett av världens mest moderna fartyg vilket är märkbart på den upphöjda glaskupolen Northstar som sträcker sig 100 meter över havet och erbjuder en mäktig panoramautsikt. Fartyget ger smakprov på framtiden med sin robotbar där man kan beställa drinkar digitalt. Insideshytterna som normalt inte har fönster har på Anthem of the Seas virtuella fönster som visar utsikten från fartyget i realtid med hjälp av LED-skärmar.

Anthem of the Seas kryssningar i Karibien kan bokas på ving.se och finns bokningsbara redan nu.

Prisexempel

9 dagars kryssningspaket ”Orlando, Bahamas-hotellövernattning New York”. Kryssning med Anthem of the Seas 7 nätter med boende i insideshytt inklusive helpension och dricks. Flyg ToR New York samt hotellövernattning i New York. Avresa den 5 februari 2016 från Arlanda, Stockholm, från 14 551 kronor per person.

Läs mer om Vings kryssningar på www.ving.se/kryssningar

Foto: Royal Caribbean International

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta Anna Hagberg, informatör Ving, anna.hagberg@ving.se, tel 0709-513 158

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och