Locka fram barnasinnet under semestern på Mallorca

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2017 10:57 CET

Fotograf Sol Katmandu Park & Resort

Vill du slå två flugor i en smäll och hitta ett familjevänligt hotell som erbjuder häftiga aktiviteter för både barn och vuxna i kombination med sol och bad? Då är Vings hotell Sol Katmandu Park & ResortMallorca med tillhörande temapark något alldeles extra. Höj pulsen genom att prova på skräcksimulatorn, delta i laserspel eller utmana familjen i äventyrsminigolf.

När man kliver in genom den färgglada entrén är det svårt att inte ryckas med i den lekfulla atmosfär som Sol Katmandu Park & Resort erbjuder.

Att bo vid en temapark är ju många barns stora dröm. Den lekfulla stämningen och de många aktiviteterna gör verkligen det här till ett eldorado för alla barnfamiljer. Jag skulle själv gärna vilja prova på höghöjdsbanan till exempel, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Hotellets egen temapark, som alla gäster har fri entré till, ligger i direkt anslutning till hotellet och har mycket att erbjudna för leksugna gäster. För de lite yngre besökarna erbjuds Splash Park, lekland och internationell barnklubb. För de lite äldre finns även 4D-bio och äventyrsminigolf och vuxna kan testa på skräcksimulatorn. Flera av attraktionerna är gratis, medan andra är mot avgift.

Blir man hungrig mellan aktiviteterna kan hotellet erbjuda både buffetrestaurang och två à la carte-restauranger med Tex Mex och italienskt på menyn.

Hotellet ligger ett stenkast från Palma Nova/Magalufs stränder, restaurangstråk och shoppingstråk och vill man ha ett ännu större utbud ligger Palma cirka 20 minuter bort med bil.

Prisexempel: En vecka på hotell Sol Katmandu Park & Resort i Palma Nova/Magaluf, Mallorca. Avresa den 9 maj 2017 från Arlanda, Stockholm. Boende i dubbelrum, inklusive frukostbuffé. Från 4 975 kronor per person.

Önskas ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.