Lollo & Bernie flyger till Jamaica nästa vinter

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 10:10 CET

Reggaens hemland Jamaica är hett eftertraktat just nu. Ön är inte bara Vings stora charternyhet till nästa vinter utan blir också nästa anhalt för barnens favoriter Lollo & Bernie. De populära maskotarna kommer att ha sin hemvist på Vings familjehotell, Gran Bahia Principe Jamaica, i Runaway Bay och anländer redan i november i år.

När nästa vinter ger sig till känna packar maskotarna Lollo & Bernie återigen sina väskor och fortsätter att upptäcka de karibiska öarnas charm. Under denna vinter har Lollo & Bernie bland annat funnits i Dominikanska Republiken och nästa anhalt blir nu Reggaens förlovade land Jamaica och familjehotellet, Gran Bahia Principe Jamaica, i Runaway Bay.

- Jamaica är vår procentuellt bäst bokade destination just nu, vilket såklart känns jätteroligt. Hotellet Gran Bahia Principe Jamaica har det mesta man kan önska sig och här kommer barnfamiljerna att stormtrivas. Att Lollo & Bernie kommer att finnas på plats gör det såklart ännu bättre. Hotellet ligger dessutom nära flera av våra utflyktsmål och passar därför perfekt för de gäster som vill kombinera sol och bad med häftiga upplevelser i Jamaicas vackra natur, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Grand Bahia Principe Jamaica är ett stort All Inclusive-hotell i lugna omgivningar i Runaway Bay. Hotellet har ett varierat utbud för både stora och små. Här finns flera restauranger och barer, stora poolområden, fina stränder, aktiviter och shopping. Hotellet arrangerar även aktiviteter och underhållning flera gånger i veckan. För de allra minsta finns dessutom ett barnområde med lekpark och internationell barnklubb.

Lollo & Bernie kommer att finnas på plats på Gran Bahia Principe Jamaica under perioden november 2013 till mars 2014. På hotellet kommer de att ha en egen barnklubb med skandinavisktalande personal.

Aktiviteter med Lollo & Bernie på hotell Gran Bahia Principe Jamaica nästa vinter
- Öppet hus i Lollo & Bernies barnklubb med pyssel, lek och filmvisning för både barn och föräldrar
- Barnaktiviteter som Play & Splash, Mini Maraton och skattjakt
- After Beach med Lollo & Bernie och MiniStars, en gång i veckan
- Lollo & Bernies minishow - MiniDisco.
- Teensport-aktiviteter under de flesta skolloven

Prisexempel
Två veckor på Gran Bahia Principe Jamaica (VVVV+) i Runaway Bay, Jamaica, med avresa från Arlanda den 7 december 2013. Boende i dubbelrum juniorsvit med All Inclusive för två vuxna och två barn, 54 960 kronor.

Foto: Ving

För ytterligare information och högupplösta bilder, kontakta Anna Hagberg, informatör Ving, anna.hagberg@ving.se, tel.0709-513 158

Ving är Sveriges största researrangör med resor till fler än 500 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 200 anställda och 660 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.