Många reser med Ving på semester i vinter

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 11:42 CEST

För närvarande är det hårt tryck i bokningarna till vintern och det gäller såväl charterresor som paketresor med reguljärflyg. Senaste dagarna har Ving sålt 60 procent bättre jämfört med samma period för ett år sedan av charterresorna. Försäljningen av reguljärflygpaket har just avslutat en rekordmånad och ökade med 50 procent i augusti jämfört med fjolåret.

Att många svenskar ska ut och resa i vinter står klart. Hos Ving är intresset för såväl charter som reguljärpaket väldigt efterfrågat just nu. Den mest bokade veckan på året, höstlovsveckan, är nu nästan slutsåld med endast ströplatser kvar. Och bokningarna av vinterns charterresor ökar nu vecka för vecka.

– Turkiet var sommarens raket och Egypten blir vinterns motsvarighet. Ving har utökat volymerna med 30 procent och vår stora nyhet i Egypten, Sunwing Resort Waterworld Makadi Beach, har på kort tid sålt slut på hälften av kapaciteten, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Det är särskilt Vings egna hotell som bokas. Vings två Sunwinghotell i Phuket, Sunwing Resort & Spa Bangtao Beach och Sunwing Resort Kamala Beach har nu bokat 60 procent bättre än samma tid förra året. Vings Thailandsnyhet Sunprime Kamala Beach Resort, hotell för vuxna som reser utan barn, har redan bokat 60 procent av kapaciteten vilket är över förväntan.

Hit reser Vings chartergäster helst i vinter: Egypten, Kanarieöarna, Thailand, Mexico, Aruba och Sri Lanka.

Rekordförsäljning av reguljärpaket

Höstens och vinterns city- och paketresor med reguljärflyg går åt som smör och bokningsingången har ökat med 50 procent i augusti jämfört med i fjolårsmånaden. Det är årets bästa försäljningsmånad för Vings reguljärpaket. Totalt har bokningsingången för vintern ökat med 15 procent. Mest populärt är New York, Florida, Maldiverna, London och Barcelona.

– Många av våra kunder har lärt sig att Ving har mer än charterresor och vi har också förenklat för ressugna att hitta våra reguljärpaket på webben. Dessutom har vi sett till att ligga i topp på sökmotorerna där 50 procent av kunderna hittar till våra reguljärflygpaket, avslutar Magdalena Öhrn.