Madame Tussauds populäraste sevärdheten i London

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2017 11:25 CET

Vaxkabinettet Madame Tussauds ligger i topp

London är ett av Vings populäraste weekendresmål, och försäljningen till staden har ökat med 35 procent i jämförelse med samma period förra året. Det är främst det låga pundet som lockar svenskarna till London, vid sidan av allt som finns att göra på plats. Ving har listat de populäraste attraktionerna som kunderna bokar via ving.se när de reser till London.

– Madame Tussauds, Harry Potter, musikaler och London Eye är attraktioner som lockar våra gäster på London-semestern. Vi vet att resandet förflyttas mer och mer från vart till vad. Det handlar mycket om vad vi upplever på plats när vi reser och om storyn vi berättar när vi kommer hem, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Topplista: De tio populäraste aktiviteterna/evenemangen hos Vings London-resenärer

1. Madame Tussauds

2. Harry Potter – Warner Bros Studio Tour

3. Lion King – musikal

4. Mamma Mia – musikal

5. Thriller – musikal

6. Hop on hop off - busstur

7. London Eye

8. Afternoon Tea at the Orangery Kensington Palace

9. Phantom of the Opera – musikal

10. London Dungeon (skräckkabinett)

Önskas ytterligare information kontakta Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.