Mytomspunna och familjevänliga Ibiza nu bokningsbart på Ving.se

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2013 11:47 CEST

Redan tidigare i somras presenterade Ving nästa sommars nyhet Ibiza. Nu släpps resorna upp till försäljning. Mallorcas mytomspunna grannö Ibiza lockar med det mesta; såväl fina stränder och barnvänliga resmål som vacker natur, pittoreska stadsmiljöer och häftiga nattklubbar med världsberömda dj:s som svenska Avicii. På ön kommer Ving att ha allt från familjehotell till spektakulära designhotell.

Nästa sommars resor till Ibiza finns nu bokningsbara på Ving.se. Ving kommer totalt att ha fem resmål på ön; Ibiza stad och Playa d’ en Bossa på öns södra del, San Antonio på västkusten samt Figueral och Santa Eulalia på ostkusten. Därutöver kommer Ving även att ha hotell på den lilla grannön, tillika ögruppen Balearernas minsta ö, Formentera, cirka 30 minuters båtfärd från Ibiza. Till att börja med släpps tre av resmålen upp till försäljning, men resterande resmål och hotell blir bokningsbara inom kort.

Ibiza har länge varit känd som en trendig ö för vuxna som reser utan barn och är en populär destination bland partysugna ungdomar och den internationella jetset- eliten. På senare år har dock många trevliga familjehotell med bra lägen etablerat sig på ön, vilket gör att Ibiza nu även har blivit en attraktiv destination för barnfamiljer.

Vackra Ibiza har något för alla smaker, såväl för unga och gamla som för par och familjer. Ön är ett perfekt alternativ för de som uppskattar grannön Mallorca, men som vill uppleva något nytt. Det känns roligt att vi nu kan erbjuda våra kunder och i synnerhet barnfamiljer, som är vår största målgrupp, ytterligare en trevlig ö i Balearerna, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

På Ibiza kommer Ving att erbjuda ett brett utbud av hotell, från enklare boenden till fina designhotell.
Vings flaggskepp för barnfamiljer blir Family Garden-hotellet, Invisa Figueral Beach Resort, i resmålet Figueral. Hotellet, som är en All Inclusive- anläggning, ligger vackert direkt vid stranden och lockar med allt från fina poolområden och aktiviteter till restauranger och barer. Lagom till nästa sommar kommer Vings populära maskotar Lollo & Bernie att finnas på plats och hotellet erbjuder även barnklubb med skandinavisktalande personal.

På Ibiza kommer Ving även att ha många bra hotellalternativ för dem som reser utan barn. Ibiza är känt för sitt nöjesliv och varje år lockar ön till sig många världsberömda dj:s som Avicii, Axwell och Tiësto. I Ibiza stad, Playa d’en Bossa och San Antonio kommer Ving att ha flera hotellalternativ för de som vill ha nära till shopping och restaurangstråk, men som ändå vill kunna njuta av sol och bad och trevliga loungebarer vid havet.

Ving erbjuder direktflyg till Ibiza med SAS från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn under perioden april-oktober. Flygtiden ligger på drygt 3,5 timmar.

Prisexempel

En vecka på hotell Invisa Figueral Beach Resort (VVVV) i Figueral med avresa den 26 april 2014 från Arlanda, Stockholm. Boende i dubbelrum i byggnaden Cala Blanca eller Cala Verde inklusive All Inclusive, 4 975 kronor. Familjepris (två vuxna och två barn), 16 770 kronor.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, Magdalena.ohrn@ving.se tel 0709-513 075