Nu släpper Ving fotbollspaketen till Premier League

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 11:15 CEST

Sedan Ving för ett år sedan började sälja fotbollspaket till Premier League har resorna gått åt som smör i solsken. Det är de prisvärda paketen med biljetter till bland annat ligans största klubbar som gjort fotbollsresorna till en riktig succé. Den stora nyheten för denna säsong är att det kommer finnas biljetter till Manchester Citys toppmatcher på hemmaplan.

Vings populära fotbollspaket har hittills visat sig vara mycket eftertraktade. Sedan fotbollsresorna presenterades förra sommaren på Ving.se har många biljetter till de största klubbarnas hemmamatcher sålt slut. Detta är en trend som troligtvis kommer att hålla i sig, då intresset för fotboll och cityresor fortfarande är stort. I år blir det dessutom extra intressant då flera av lagen har nya tränare, särskilt för fjolårets vinnare Manchester United som ska försvara titeln tillsammans med den nya tränaren David Moyes.

- För våra resenärer har kombinationen att kunna se fotboll i världsklass och samtidigt passa på att njuta av en cityhelg i England varit väldigt attraktivt. Att dessutom få chans att se några av världens bästa fotbollspelare samt svenska stjärnor i ligan som Sebastian Larsson, Jonas Olsson och Alexander Kacaniklic, ger såklart lite extra guldkant, säger Jarno Holmström, produktansvarig för Vings fotbollspaket.

De fotbollspaket som Ving säljer gäller hemmamatcher med utvalda lag i Premier League, bland annat de stora klubbarna Liverpool, Manchester United, Manchester City, Chelsea och Tottenham. I paketen ingår två eller tre nätter på ett tre – eller fyrstjärnigt hotell med centralt läge, samt matchbiljett.

Fjolårets populäraste lag enligt Vings resenärer:
1. Liverpool
2. Manchester United
3. Chelsea
4. Tottenham

Prisexempel:
Manchester City – Hull 31/8. Matchbiljett inklusive två hotellnätter och frukost från 1 795 kr.
Liverpool – Manchester United 31/8. Matchbiljett inklusive två hotellnätter och frukost från 3 595 kr. Manchester United – Chelsea 24/8. Matchbiljett inklusive två hotellnätter och frukost från 3 395 kr

Frukost och matchbiljett ingår I samtliga fotbollspaket. Flygresa t & r tillkommer.

Mer information om Vings fotbollspaket http://www.ving.se/fotbollsresor

För ytterligare information, kontakta:
Jarno Holmström, tel 073–402 95 04, jarno.holmstrom@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 500 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 200 anställda och cirka 600 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.