Ny reseauktion varje dag på mytravel.se

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2002 00:00 CEST

MyTravel startar reseauktioner på nätet. Igår startade den första auktionen, då en resa för två till Mallorca ropas ut med start på 1 krona. I fortsättningen därefter kommer minst en auktion att starta varje dag. Alla resor har avresa tre till fyra veckor framåt i tiden, men hotell, resmål, avreseort och sammansättning av ressällskap varierar. Du kan se exakt hur lång tid (ner till sista sekunden) som återstår av budgivningen och vilka bud som är lagda. Ett meddelande kan också skickas när någon lägger ett högre bud. Budgivarnas namn skyddas genom användande av ett alias. När auktionen stänger ringer MyTravels callcenter upp vinnaren.

- Vi vet att besökarna på mytravel.se är intresserade av auktioner, och har även tittat på erfarenheter från vårt engelska systerbolag, som har jobbat med auktioner i två år. I Sverige finns det inga reseauktioner som ständigt är aktiva och har ett sånt varierat utbud, säger Johnny Nilsen på MyTravel.

Mytravel.se är en av Sveriges största resesajter. 15 000 använder den varje dag för inspiration, information och bokning. Nyhetsnotiser från korrespondenterna i utlandet publiceras dagligen och en gång varje månad kommer en ny utgåva av webbtidningen MyTravel Magazine. Det finns guider till resmål över hela världen för gratis nedladdning, något som över 100 000 hittills har utnyttjat.

- Det är ju ett oerhört gott betyg. Vi jobbar hela tiden med att göra sajten ännu intressantare för kunden, och det här är ett sätt. Under hösten kommer flera andra spännande nyheter.

För mer information, kontakta Johnny Nielsen, direktförsäljningschef, på telefon 08-58 74 18 03 eller 0708-44 65 99, eller undertecknad.

Susanne Krutrök
Informationsdirektör