Nyhet hos Ving: Kryssning i södra Karibien i kombination med Aruba

Pressmeddelande   •   Jul 24, 2013 13:15 CEST

Ving lanserar nu ytterligare en kombinationsnyhet i Karibien. Under vintersäsongen 2013/14 kommer det att vara möjligt att kombinera en veckas kryssning i södra Karibien med en vecka på ön Aruba. Kryssningen utgår från Aruba och fortsätter sedan till spännande resmål som Venezuela, Curacao, Panama och Colombia.

Vings kryssning i södra Karibien i kombination med en vecka på Aruba är det perfekta valet om man vill uppleva så mycket som möjligt av Karibien och samtidigt ha en avkopplande semester. Kombinationsresan är nu bokningsbar på Ving.se och finns att boka under perioden 4 november 2013 - 25 mars 2014 med avresa från Stockholm/Arlanda eller Köpenhamn/Kastrup.

Kryssningen går från Aruba till La Guaira i Venezuela, vidare till Curacao och därefter till Colon i Panama. Sista stoppet blir i Cartagena de Indias i Colombia, innan fartyget vänder tillbaka till Aruba.

För den som vill uppleva flera olika resmål i Karibien och samtidigt koppla av på en vacker ö som Aruba är den här kombinationsresan verkligen att rekommendera. Kryssningen gör flera stopp på exotiska och spännande platser och ombord finns en hel del aktiviteter att sysselsätta sig med, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Ombord på fartyget Monarch of the Seas, som tillhör Pullmantur/rederiet Royal Caribbean Cruises flotta, finns det mesta man kan önska sig för en kryssning ute till havs. Fartyget har flera olika restauranger och barer, spa och Beauty center, biograf, butiker, jacuzzi, bibliotek, sportdäck och mycket mer. Under de olika stoppen finns det möjlighet att följa med på ett flertal intressanta utflykter under spansk eller engelsk färdledning.

Veckan på Aruba tillbringas med fördel på någon av öns världsberömda och vackra sandstränder. Aruba kan även locka med flera trevliga utflykter, exempelvis katamarantur, hästridning i vattenbrynet eller jeeptur i omgivningar. Tröttnar man på livet på stranden finns huvudstaden Oranjestad som erbjuder såväl shopping som trevliga restauranger och barer.

Upplägget för kombinationsresan varierar beroende på avresedatum.

Avresa från Stockholm Arlanda den 4 november och den 18 november 2013:

7 nätter kryssning och 7 nätter på hotell på Aruba eller 6 nätter på hotell på Aruba och 7 nätter kryssning + 1 natt på hotell på Aruba.

Avresa från Stockholm Arlanda den 3 december 2013 till den 25 mars 2014:

6 nätter på hotell på Aruba och 7 nätter kryssning + 1 natt på hotell på Aruba

Läs mer: http://www.ving.se/aruba/kryssning/kryssning-sodra-karibien-fran-aruba

Prisexempel

Kombinationsresa Aruba + kryssning södra Karibien med avresa den 4 mars 2014 från Arlanda, Stockholm. 6 nätter på hotell The Mill (VVV), Aruba, med boende i enrumslägenhet + 7 nätters kryssning med boende i utsideshytt + 1 natt på hotell Renaissance Marina Hotel (VVVV), Aruba, med boende i dubbelrum, 17 975 kronor per person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:

Anna Hagberg, informatör Ving, anna.hagberg@ving.se,0709-513158