Nyhet hos Ving: Res till exotiska resmål från Växjö

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2014 14:43 CEST

I samband med att Estonian Air/KLM nyligen öppnade en ny flyglinje från Växjö Småland Airport till Amsterdam lanserar Ving nu flera spännande reguljärflygspaket från Växjö. Resesugna smålänningar kommer därmed att kunna resa från Växjö Småland Airport till exotiska resmål och storstäder i bland annat Karibien, USA och Asien via holländska Schiphol.

Att Ving lanserar reguljärflygpaket från Växjö Småland Airport med vår nya linje med Estonian Air/KLM via Amsterdam ut i vida världen är en superintressant nyhet. Detta förstärker vårt utbud väsentligt för de ressugna, säger Ulf Axelsson, vd Växjö Småland Airport.

I Vings program finns ett antal resmål som är möjliga att kombinera med den nya avgången. Bland dessa återfinns världsmetropoler som New York, Bangkok och Los Angeles, men även en rad olika exotiska resmål som Aruba, Kuba och Bali.

Den nya linjen från Växjö öppnar upp många nya möjligheter för oss och framför allt för alla smålänningar som på ett smidigt sätt önskar ta sig ut i världen. Våra charteravgångar från Växjö har varit mycket populära genom åren. Det känns därför roligt att vi nu även kan erbjuda smålänningarna möjligheten att upptäcka spännande resmål med reguljärflygslösningar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Resmål med reguljärflygspaket från Växjö Småland Airport

Kapstaden

Bali

Bangkok

Kuala Lumpur

Singapore

Koh Samui

Koh Chang

Aruba

Curacao

Havanna

Dubai

Abu Dhabi

Los Angeles

Washington

Chicago

San Francisco

New York

Prisexempel

Aruba

7 nätter på hotell Amsterdam Manor (VVVV) på Aruba. Boende i enrumslägenhet exklusive måltider. Flyg från Växjö via Amsterdam med avresa den 4 november 2014, från 14 795 kronor per person.

Bali

8 nätter på hotell Sativa Sanur (VVVV) på Bali.  Boende i dubbelrum inklusive frukost. Flyg från Växjö via Amsterdam med avresa den 6 oktober 2014, från 13 390 kronor per person.

Önskas ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se