Nyhet: USA växer hos Ving – lanserar resor till Boston

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2016 14:57 CET

Ving fortsätter satsningen på resor till USA. Nu lanseras Boston, staden som bland annat är känd för Boston Tea Party-rörelsen, Harvard University och MIT och inte minst, färska skaldjur som hummer, ostron och musslor. Som resmål har staden mycket att erbjuda av både kultur, shopping och historiska sevärdheter. Till Boston erbjuder Ving reguljärflygspaket med flexibla reslängder året runt.

Trenden att resa väster ut håller i sig och intresset för resor till USA växer och antal bokningar har ökat med tio procent mot samma tid i fjol. Det är roligt att vi nu kan erbjuda Boston i vårt redan breda USA-program. Det är en stad som verkligen bjuder på såväl anrik historia, fantastiska sevärdheter och härlig matkultur, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Massor att se och göra i Boston
I Bostons centrala delar bor det ca 630 000 människor och med den relativt lilla stadskärnan är det lätt att ta sig runt till stadens olika sevärdheter till fots. Historieintresserade ska besöka Bostons gamla stadsdel samt det berömda promenadstråket "Freedom Trail" där man kan lära sig om alla viktiga datum i stadens historia. I Boston finns mängder av museer för olika intressen. Några av de mest populära är Museum of Fine Arts, Children's Museum, Museum of Science samt Boston Tea Party Ship and Museum. I studentområdet Cambridge ligger de berömda universiteten Harvard och Massachusetts Institute of Technology - MIT. Man kan också passa på att gå på en basebollmatch med hemmalaget Boston Red Sox på Fenway Park, en av USAs äldsta arenor.

Cape Cod och Kennedyfamiljen
Om vädret är varmt så är en tur till Cape Cod en trevlig utflykt. Här finns 60 stränder att välja på för badsugna. Här hade president J. F Kennedy sitt sommarhus, och här finns idag ett museum om Kennedyfamiljen och deras tid i Cape Cod.

Njut av skaldjur
Tack vare närheten till havet kan man även njuta av riktigt bra skaldjur, med den amerikanska hummern som specialitet, men även rätter med musslor och ostron är vanliga på menyn. Ett par av de mest kända rätterna från Boston är New England Clam Chowder (krämig musselsoppa som också kallats för fattigmanssoppa) samt Fish & Chips.

Alla hotell med centralt läge
I Boston kan Ving erbjuda 26 hotell - alla med centralt läge och närhet till allt staden har att erbjuda. Barnfamiljer rekommenderas barnvänliga Family Comfort-hotellen Hyatt Regency Boston och The Eliot Hotel. För vuxna som reser utan barn finns Prime Select-hotellet Copley Square Hotel. Önskar man extra guldkant på resan rekommenderas Top Selection-hotellet Fifteen Beacon, ett boutiquehotell som bland annat har en eldstad i varje rum.

Res med flexibel reslängd
Till Boston erbjuder Ving reguljärflygspaket med flexibla reslängder året runt. Från Köpenhamn kan man flyga direkt med Norwegian och med SAS, från Stockholm med Iceland Air via Island, men även med andra bolag som British Airways och Lufthansa.

Med Boston i programmet har Ving inte mindre än 17 resmål i USA, exempelvis New York, San Fransisco och Las Vegas inklusive Florida med åtta resmål och Disney World. Dessutom erbjuds kryssningsresor från USA. http://www.ving.se/usa

Mer information om Vings resor till Boston.

Prisexempel:
Avresa 8/9, 2016 från Arlanda med boende på Hyatt Regency Boston (VVVV) i 3 nätter med del i dubbelrum, från 8 661 kr per person.

Avresa 8/9, 2016 från Arlanda med boende på Sheraton Boston Hotel (VVVV) i 3 nätter med del i dubbelrum, från 7 895 kr per person.

Önskas ytterligare information, kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075

Foto: Christian Grønli

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.