Nyhet! Ving börjar med resor till den indonesiska ön Lombok

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2014 10:24 CEST

Lombok, Balis oexploaterade grannö, erbjuder en fantastisk natur med hundra nyanser av grönt på vulkanen Rinjani sluttningar, men även härliga stränder. Välj mellan vita korallstränder eller svarta lavastränder? Kombinera Lombok med den mer välkända ön Bali eller med den pulserande storstaden Singapore.

Lombok, känd för sin vackra natur och många möjligheter till aktiviteter, ligger öster om Bali. Öns norra del domineras till stor del av vulkanen Rinjani, på vars sluttningar det är populärt med trekkingturer. Mindre äventyrligt, men lika spännande är det att besöka öns små byar och marknaderna med hantverk, eller något av de många tempel där man kan lära sig mer om den lokala kulturen. Många väljer Lombok för att surfa, snorkla och dyka. På den norra sidan av ön är det mörka lavastränder medan det på den södra delen är vita korallstränder. Vill man se mer är det lätt att ta sig till Giliöarna som med sitt klara vatten och rika marina liv lockar dykare från hela världen. Lite längre bort ligger ön Komodo som är hemvist för världens största ödla – Komodovaranen. I Senggigi, på öns västra sida, finns fina stränder liksom affärer, banker och restauranger. Det är också där tre av Vings hotell ligger, direkt på stranden. Vill man bo riktigt lugnt, på den södra delen av ön, så erbjuder Ving ett hotell även där.

Lombok är en ö som verkligen kan erbjuda mycket på en relativt liten yta. Här hittar man lugnet i den orörda naturen men vill man ha mer liv så är en kombination med Bali ett perfekt val. Eller varför inte kombinera med världsstaden Singapore, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Ving erbjuder flexibla reguljärflygspaket till Lombok. Man flyger med Thai Airways, QatarAirways eller Singapore Airlines och väljer mellan att tillbringa hela semestern på Lombok eller att kombinera Lombok med Bali eller Singapore.

Prisexempel: Flyg med Singapore Airlines från Stockholm till/från Lombok samt boende åtta nätter på Kila Senggigi Beach inklusive frukost. Avresa 22 november 2014 - från 11 490: -/person i delat dubbelrum.

För bilder och ytterligare information kontakta:
Magdalena Öhrn, informationschef Ving, Magdalena.Ohrn@ving.se  tel 0709-513075.

hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 200 anställda och cirka 600 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.