Nyhet! Ving lanserar kryssningspaket med flyg och hotell

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2014 14:03 CEST

Vings storsatsning på kryssningar i samarbete med Royal Caribbean International och systerrederiet Celebrity Cruises fortsätter. Liksom tidigare erbjuds både kryssningar i Medelhavet och Karibien med många olika fartyg och spännande rutter. En nyhet för i höst är att kryssningarna säljs som färdiga kryssningspaket. Förutom själva kryssningen ingår nu även flyg och hotellövernattning. Kryssningspaketen kan bokas online på Ving.se.

I Vings kryssningspaket är kryssningarna kombinerade med flyg och en hotellnatt i land. Det är också något som efterfrågas av kunderna. I Vings senaste Resepanel där 5 887 personer svarat på frågor om kryssningar, svarar hälften av de tillfrågade (50 procent) att de gärna vill kombinera sin kryssning med hotellboende i land före eller efter sin kryssning.

Med de nya kryssningspaketen hjälper vi kunderna att på ett enkelt och smidigt sätt kunna boka kryssning, hotell och flyg på ett och samma ställe och dessutom till bra priser. Våra kryssningar är noga utvalda för att passa våra kunder och de önskemål som finns i samband med en kryssning, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Vings kryssningar med Royal Caribbean International och Celebrity Cruises fartyg går i Karibien och Medelhavet och det är också dit de flesta svenskar önskar resa för att kryssa. Vings Resepanel visar att nära 6 av 10 (57 procent) svenskar helst vill resa på en kryssning i Karibien och att nära 3 av 10 (29 procent) önskar kryssa i Medelhavet.

Nära 8 av 10 svenskar lockas av de många stoppen på en kryssning

Kryssning som reseform erbjuder såväl avkoppling och aktiviteter till havs som spännande stopp och utflykter i land. Det är också den kombinationen som svenskarna lockas av.

Topplista: Vad lockar med kryssning? (tre svar möjliga)

1.  Många spännande stopp på olika platser i världen, 77 procent

2.  Kombinationen sol och bad med stad och kultur, 55 procent

3.  Bekvämligheten- att ha allt samlat på ett ställe (boende, restauranger, shopping mm), 46 procent

4.  Avkoppling att vara ute till havs, 33 procent

5.  Fartygets faciliter, 17 procent

Vings kryssningspaket med flyg, hotellövernattning och kryssningar för vintersäsongen 2014/15 och sommarsäsongen 2015 kan bokas online på Ving.se.  Bokar man ett kryssningspaket med Ving ingår dessutom helpension och dricks ombord påfartyget.

För mer information om Vings kryssningspaket, se http://www.ving.se/kryssningar

För bilder,se Vings bildarkiv: http://www.ving.se/bildarkiv

Prisexempel

Kryssningspaket ”Puerto Rico, St Thomas, St Martin/St Maarten”, 9 dagar. Avresa den 28 november 2014 från Arlanda, Stockholm.  7 nätters kryssning med Celebrity Reflection inklusive helpension och boende i insideshytt, flyg ToR Miami samt en hotellövernattning i Miami med boende i dubbelrum, 9 995 kronor per person.

Om Resepanelen:

Resepanelen är en kanal mellan reseintresserade och semesterarrangören Ving. Det är en internetbaserad, oberoende och opolitisk panel som speglar åsikter när det gäller semester, resor och andra närliggande frågor. Att vara med är frivilligt och helt kostnadsfritt, och man kan när som helst lämna panelen. 5 887 personer som är medlemmar hos Ving har svarat på frågor om kryssningar. Urvalet är ett s.k. bekvämlighetsurval och de som svarar väljer själva att göra det via en webbenkät. Undersökningen genomfördes under september 2014.

Foto: Kryssning med Oasis of the Seas, Royal Caribbean International

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 07