Nyhet! Ving lanserar tre nya Club Med-hotell

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2017 09:44 CET

Club Med Opio en Provence, fotograf Club Med

För ett och ett halvt år sedan inledde Ving ett samarbete med Club Med och har sedan dess kunnat erbjuda ett flertal All Inclusive-hotell världen över. Nu utökas utbudet med tre nya hotell, ett på Bali, ett i Dominikanska republiken och ett i Provence i Frankrike.

- Det känns väldigt roligt att vi kan utöka med fler Club Med-hotell och dessutom ett nytt resmål för oss i Provence. Club Med kan verkligen erbjuda det där lilla extra om man vill ha en All Inclusive-upplevelse utöver det vanliga. Hotellen erbjuder både hög komfort och ett stort utbud av aktiviteter, vilket gör dem till det perfekta valet om man vill ha en aktiv semester, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Med de tre nya hotellen kommer Ving totalt att kunna erbjuda tolv Club Med världen över. Samtliga håller hög kvalitet och har ett All Inclusive-utbud utöver det vanliga där gästerna i stort sett har allt inkluderat i resans pris, från mat och dryck till aktiviteter som segling, tennis eller cirkusskola.

Nya hotell i Frankrike, på Bali och i Dominkanska republiken

Norr om Nice på franska Rivieran lanserar Ving ett hotell vid namn Club Med Opio en Provence i närheten av parfymstaden Grasse. Förutom att bekanta sig med det provencalska köket, de natursköna omgivningarna och de spännande utflyktsmål som finns på nära håll kan gästerna njuta av en semester på en vackert belägen anläggning bland olivlundarna. Här erbjuds en rad olika aktiviteter som bl a vandringsturer, golf- och tennisskola samt flera restauranger och barer.

Söker man hellre ett hotell direkt på stranden är Club Med Bali i Nusa Dua på Bali ett perfekt val. Här bor man i exotiska omgivningar med hav och strand direkt utanför hotellet. Club Med Bali har flera olika poolområden att välja mellan, likaså finns det flera restauranger och barer samt aktiviteter som kajak, yoga, trapetsskola och hammam.

I Punta Cana i Dominikanska republiken lanserar Ving den tredje Club Med-nyheten med Club Med Punta Cana. Även detta hotell ligger direkt på stranden och har en stor grönskande trädgård med kokospalmer och gräsmattor. På det stora hotellområdet finns det mesta man kan önska sig och här har även Club Med ett unikt samarbete med Cirque du Soleil. Det innebär att man kan erbjuda en cirkusskola där alla som har en önskan om att bli cirkusartist, stora som små, får leva ut sina drömmar. Här kan man bl a hoppa bungee, flyga trapets, klättra i rep, hoppa i trampolin, lära sig jonglera och dansa.

Prisexempel: En vecka med All Inclusive på Club Med Opio en Provence (VVVV+), Grasse. Avresa den 1 juni 2017 från Stockholm, Arlanda. Boende i Club Room, från 15 389 kronor per person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.