Nyhet: Ving öppnar sitt andra Casa Cook på Kos

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2017 11:26 CET

Vings bohemchica koncept Casa Cook på Rhodos har blivit en stor succé sedan det öppnade i maj 2016. Fler Casa Cook planeras och redan i sommar öppnar ett nytt hotell på Kos utanför den lilla badorten Marmari.

På Kos norra kust ligger Marmari, en trevlig liten badort som kan stoltsera med en av öns allra finaste sandstränder. Med endast 15 kilometer till Kos stad är Marmari dessutom en utmärkt utgångspunkt för den som vill uppleva lite puls eller se mer av omgivningarna under semestern.

Casa Cook Kos
Fyra kilometer utanför Marmara, vid en lång härlig sandstrand, öppnar i sommar Casa Cook Kos. Det blir det andra Casa Cook-hotellet hos Ving.

-Vi är glada över att bygga vidare på framgången med Casa Cook Rhodos. Casa Cook skapades för dem som söker en unik upplevelse med lokal prägel och det nya hotellet på Kos kommer att erbjuda våra gäster en cool, avslappnad miljö och ett fantastiskt läge på ön, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Den lokala anknytningen är viktig
Därför kommer hotellet att servera mat gjord av lokala råvaror och i hjärtat av hotellet, vid stranden, huserar Casa Cook Beach Club där gästerna kan njuta av solen, beställa in lokala rätter samtidigt som en DJ spelar skön musik. Från hotellets personal så bjuds det på personliga tips för den som vill utforska det bästa som Kos erbjuder, bortom de vanliga turiststråken. Casa Cook Kos kommer också att ha en egen boutique med ett varierat utbud av både kläder, lokalt hantverk och inredning.

Hotellet rymmer 100 vackert designade rum
Många rum är sviter med egen pool eller juniorsviter med privat delad pool samt dubbelrum. Gästerna har tillgång till toppmodernt gym, pool, restaurang, bar och lounger för avkoppling. Dessutom finns möjlighet till gruppträningspass samt yogapass, och för gäster som vill går det att boka privata yogapass med instruktör. Här finns även ett hamam där man kan beställa massage.

Casa Cook Kos öppnar i augusti, 2017 och välkomnar vuxna men också barnfamiljer som söker en lugn och avkopplande semester. Vill man ha fler aktiviteter och ett barnanpassat hotell med barnklubb, barnpool osv. rekommenderas istället Vings andra familjekoncept Sunwing Family Resorts.

Upptäck Kos
Det är lätt att ta sig runt med cykel eller moped, och det går också bussar över större delen av ön. Önskar man besöka någon av de närliggande öarna Leros, Patmos eller Rhodos finns bra förbindelser från Kos. Från hamnen i Mastichari, 8 km från Marmari, kan man exempelvis göra dagsturer till den genuina grekiska ön Kalymnos, känd bland bergsklättrare för sina dramatiska klippor.

Prisexempel:
Avresa från Arlanda 15/9, 2017 med del i dubbelrum (1 vecka). Från 9 975 kr.

Läs mer om Casa Cook

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.