Nyhet: Ving satsar på kombinationsresor Aruba- Curacao - Fördubbling av antalet kombinationsbokningar hos Ving

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2013 10:22 CEST

Intresset för kombinationsresor ökar och för att möta efterfrågan i Karibien satsar Ving nu på kombinationen Curacao-Aruba till vintern 2013/14. Öarna lockar med stränder i världsklass och härlig karibisk atmosfär och genom smidiga flyglösningar är det enkelt att ta sig mellan öarna.

Ett av de populäraste områdena för kombinationsresor är Karibien och för att möta den ökade efterfrågan satsar Ving på resor där man kan kombinera de två öarna Aruba och Curacao. Ving erbjuder redan idag resor till de både öarna, charter till Aruba och reguljärflygspaketerade resor till Curacao. Men nu blir det för första gången möjligt att besöka båda öarna under semestern med en
vecka på Curacao och en vecka på Aruba.

Det känns roligt att vi kan erbjuda våra kunder denna spännande kombination i Karibien. Både Aruba och Curacao har några av världens vackraste stränder och många fina hotell. Curacao kan även locka med riktigt fin dykning och snorkling. Är man ute efter sol och bad och karibisk atmosfär är denna kombination verkligen att rekommendera, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Kunder som bokar kombinationsresorna flyger med Vings flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia till Aruba från Stockholm eller Köpenhamn. Därifrån flyger de över till Curacao med flygbolaget Insel Air där de tillbringar sju nätter. Resan avslutas sedan med en vecka på Aruba. Transfer till och från flygplatserna ingår i priset och flygresan mellan öarna tar cirka 35 minuter.

Aruba och Curacao tillhör de så kallade ABC-öarna där även ön Bonaire ingår. Öarna har mycket att
erbjuda, men kan framför allt locka med ett underbart klimat och stränder i världsklass. Här finns även de charmiga huvudstäderna Oranjestad och Willhemstad där det finns gott om shopping och trevliga restaurangstråk. Ving har flera fina hotell på öarna och vid bokning av en kombinationsresa kan man
välja allt från enklare hotell till lyxiga All Inclusive resorts.

Ökat intresse för kombinationsresor hos Ving
Att kombinera resmål under semester blir allt mer efterfrågat och jämfört med föregående år har det skett en fördubbling i antalet bokningar av kombinationsresor hos Ving. Störst ökning står Mexiko och Kuba för, där antalet kombinationsbokningar har tredubblats jämfört med samma period förra året, men det finns även ett intresse för kombinationer i Thailand och Vietnam samt på Jamaica, Gran Canaria och Teneriffa.

- Vi kan se att intresset för att kombinera resmål under semestern ökar stadigt. Många vill upptäcka så mycket som möjligt av det land man kommer till och då är kombinationsresor ett bra och smidigt sätt att göra det på, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Topp fem: Populäraste resmålen att kombinera·
Havanna + Varadero·
Isla Mujeres + Playa del Carmen·
Khao Lak + Kamala Beach·
Saigon + Phan Thiet·
Rundresa i Mayaland + Playa del Carmen

Prisexempel
Två veckors kombinationsresa på Aruba och Curacao med avresa den 4 mars 2014 från Arlanda, Stockholm. Boende i dubbelrum 7 nätter på hotell Lions Dive & Beach Resort (VVVV), Curacao, och 7 nätter på hotell Arubiana Inn (VV+), Aruba, 14 475 kronor per person.

För ytterligare information och högupplösta bilder, kontakta
Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075