Nyhet: Vings resespel – gissa resmålet!

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 08:57 CEST

Nu lanserar Ving ett digitalt resespel där geografikunskaperna sätts på prov. Är det en bakgata i Paris eller i Prag. Är det en strand i Karibien eller på Ibiza? I Vings resespel utmanar man sig själv och sina vänner bland Vings över 500 resmål världen över. På vissa resmål tar man sig runt i Googles Kartor och på vissa är det stillbilder som visar resmålet. När man spelat klart kan man utmana sina vänner på samma spelomgång.

Att använda spel i sin kommunikation kallas gamification och i detta fall är syftet att skapa ett engagemang bland Vings kunder men också visa på att Ving inte bara har klassiska charterresmål i sitt utbud.

­– För oss är Vings Resespel – gissa resmålet ett bra sätt att visa hur stor Vings värld faktiskt är, att vi i har mer än bara charter i utbudet. reguljärflygspaket till ett oändligt antal resmål, både storstäder och sol och badresmål långt bort, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Prova spelet här:

Önskas ytterligare information kontakta Magdalena Öhrn, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se .