Nytt inspirationsmagasin ersätter Vings katalog

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2010 10:55 CET

Nu kommer Ving med ett nytt katalogkoncept som ska ersätta den gamla katalogen som har funnits i femtio år. Katalogen ersätts av en mindre hotellkatalog och ett helt nytt inspirationsmagasin, som kommer ut med tre nummer per år, och premiärnumret nu i januari.

Webben är numera den viktigaste försäljningskanalen, och därmed har katalogen tappat sitt ursprungliga syfte. Idag bokar 60 procent av Vings kunder sin resa via webben och hela 90 procent uppger att det är på Internet som de söker information om resmålet innan de bokar. De senaste åren har Ving också minskat antalet kataloger med hänsyn till miljön.

Hotellkatalogen är 100 sidor och ger en snabb och tydlig överblick över Vings hotell. Inspirations-magasinet kommer ut med tre nummer per år och ska vara inspirerande och väcka till reslust. Namnet är fortfarande Vings värld, precis som den gamla katalogen hette.

– Våra kunder tycker att det viktigaste med katalogen är att den listar hotell och är en inspirationskälla, som komplement till den fakta och information som finns på webben, så vårt nya katalogkoncept ligger helt i linje med våra kunders önskemål, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Både magasinet och hotellkatalogen kan beställas via ving.se/prenumerera samt hämtas i Vingbutikerna.

Önskas ytterligare information kontakta Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075.