Phu Quoc - en försäljningssuccé hos Ving - Nyhet! Nu lanseras rundresa samt kombinationer med Ho Chi Minh-staden

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2017 10:58 CET

Huvudstaden Hanoi, kryssning i Halong Bay, den på UNESCOs världsarvslista upptagna staden Hoi An, kejsarstaden Hue och naturligtvis Ho Chi Minh-staden, eller Saigon som många fortsatt kallar Vietnamns största stad, med besök vid de berömda Cu Chi-tunnlarna och en heldag i Mekong-deltat. Det är några av platserna som får upplevas under den veckolånga rundresan, i landet som lockar så många svenskar.

Förutom den veckolånga rundresan lanserar Ving även en fyradagars kombination med Ho Chi Minh-staden, Saigons pärlor, där höjdpunkterna i och kring staden ingår. Rundresorna kombineras med den vietnamesiska ön Phu Quoc. Ön är en nyhet i Vings program till nästa vinter och det bäst bokade resmålet, procentuellt sett, där 15 procent av resorna är bokade redan nu.

Phu Quoc är en riktig succé och vårt bäst bokade vinterresmål. Därför känns det roligt att även kunna erbjuda de här fantastiska resorna där man får se många av landets höjdpunkter. Hoi An är en av de vackraste städerna i hela Sydostasien och ett besök vid Cu Chi-tunnlarna och på krigsminnesmuséet i Saigon lämnar absolut ingen oberörd, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Från nord till syd
Den veckolånga rundresan börjar med en flygtur till landets huvudstad Hanoi. Där görs bland annat en stadsrundtur, en tur på cyclo i de gamla kvarteren och vi får se den berömda teatern med vattendockor. I Halong Bay görs en kryssning i den vackra skärgården. Ett besök i Ho Chi Minh Mausoleum och på Hoa Lo museum hinns också med innan flyget går till Da Nang och resan fortsätter till Hoi An, som är en av landets äldsta städer och upptagen på UNESCOs världsarvslista. Nästa stopp är kejsarstaden Hue och dess sevärdheter som Kejsar Tu Dus Mausoleum, Thien Mu-pagoden och en båttur på parfymfloden.

De tre sista dagarna tillbringas i landets södra delar kring och i Ho Chi Minh-staden. En stadstur till bl.a. Binh Tay-marknaden, Tien Hau-pagoden, District One samt en promenad i Dong Khoi och längs Nguyen Hue Street till Ben Than-marknaden. De berömda Cu Chi-tunnlarna står på programmet dagen därpå på eftermiddagen besöks krigsminnesmuseet i Ho Chi Minh-staden. Sista heldagen tillbringas i Mekong-deltat och morgonen efter går flyget tillbaka till Phu Quoc.

Kombinationsmöjligheter
Rundresan arrangeras vid åtta tillfällen under vintern 2017/2018. Den bokas alltid den första veckan i kombination med en vecka på något av Vings hotell på Phu Quoc. Saigons höjdpunkter är en kombination med fyra dagar/tre nätter i Ho Chi Minh-staden plus 11 nätter på Phu Quoc. Programmet är detsamma som den veckolånga rundresans sista tre dagar.

I rundresan ingår samtliga transporter, svensktalande guide, boende på 3-4 vingade hotell, alla entréavgifter samt frukost och lunch alla dagar och två middagar.

Prisexempel:
En veckas rundresa i Vietnam nord till syd enligt program, med avresa 9 december 2017, från Stockholm. Kombinerat med en veckas boende på 3-vingade Terrace Resort, på Phu Quoc, i dubbelrum med terrass och frukostbuffé. Från 20 520: -/person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023, barbro.holmberg@ving.se

Foto: Perfume river Hue, fotograf Morten Stausholm.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.