Res med Ving till Aruba och bo på ett av världens tio bästa hotell

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2016 14:42 CET

Att Ving erbjuder resor till ett av världens bästa hotell står nu klart efter att Travelers Choice Award 2016 nyligen delades ut av TripAdvisor. Bucuti & Tara Beach ResortsAruba, som finns i Vings program, återfinns som nummer åtta på listan bland de 25 hotell som röstats fram.

– Bucuti & Tara Beach Resorts är ett av Arubas bästa hotell och det känns roligt att vi, som enda researrangör i Sverige, kan erbjuda charterresor dit. Förutom att Bucuti & Tara Beach Resorts röstats fram som ett av världens bästa hotell så ligger det också på en av världens vackraste stränder, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Bucuti & Tara Beach Resorts är ett snyggt och välskött vuxenhotell. Hotellets läge direkt på stranden Eagle Beach gör det till ett utmärkt val om man vill njuta av sol och bad. Här kan man med fördel ta långa promenader längs den vita korallstranden eller njuta av ett svalkande dopp. Om stranden inte lockar så står både pool, jacuzzi, gym, och bar till förfogande. På hotellet finns även restaurangen Carte Blanche där man kan beställa ”kockens överraskning”, som är en femrätters måltid som tillagas av kocken framför ögonen på gästerna utan att menyn avslöjas i förväg.

Aruba är ett av Vings populäraste resmål i Karibien. Långa stränder med kritvit sand, vajande palmer, fina snorklings- och dykmöjligheter samt bra hotell gör Aruba till ett riktigt paradis. Lägg därtill ett modernt hotell och den bästa personalen i hotellbranschen så får man, enligt motiveringarna på TripAdvisor, ett hotell som får de bästa betygen från sina gäster. Bland motiveringana lyfts även servicen på hotellet upp, bland annat att man inte behöver resa sig från solstolen för att beställa mat och dryck utan kan använda en röd flagga för att fånga serveringspersonalens uppmärksamhet.

Prisexempel:

Två veckor på Bucuti & Tara Beach Resorts (VVVV+). Avresa den 7 november 2016 från Stockholm. Boende i dubbelrum standard, inklusive frukost, 25 925 kronor per person.

Travel Choice Award 2016 - världens 25 bästa hotell
Vinnarna i TripAdvisors, Travel Choice Award 2016, baseras på miljontals betyg och motiveringar som samlats in under 2015 hos TripAdvisor.”Världens 25 bästa hotell”, enligt TripAdvisors användare, presenterades den 20 januari 2016.

Läs mer på https://www.tripadvisor.se/TravelersChoice-Hotels-cTop-g1

Foto: Bucuti & Tara Beach Resorts, fotograf Ted Lindholm

Önskas ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta
Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel. 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.