Se spansk ligafotboll med Ving i Barcelona och Madrid

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2013 11:56 CEST

Vings fotbollsresor till engelska Premier League-matcherna har blivit en succé. Lagom till hösten utökar därför Ving utbudet och kommer nu även att kunna erbjuda hängivna fotbollsfantaster paketerade resor till La Liga och FC Barcelonas och Real Madrids hemmamatcher.

För cirka ett år sedan började Ving erbjuda fotbollsresor till engelska ligan, Premier League. De paketerade resorna, som inkluderar både hotellnätter och matchbiljetter, har varit mycket populära. För att möta efterfrågan från fotbollssugna resenärer släpper Ving nu även upp resor till den spanska ligans matcher i Barcelona och Madrid.

Tv-sända matcher i all ära, men inget går upp emot att uppleva den härliga stämningen på plats och se fotboll i absoluta världsklass med stjärnor som Lionel Messi och Cristiano Ronaldo. Barcelona och Madrid är dessutom två härliga, pulserande och fascinerande spanska storstäder. Under resan finns det därför mycket goda möjligheter att även njuta av god mat och dryck, kultur och shopping, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Vings fotbollsresor till FC Barcelonas hemmamatcher finns redan nu bokningsbara på Ving.se och fotbollspaketen till Real Madrids matcher kommer inom kort upp till försäljning. Den första match som Ving erbjuder med FC Barcelona på Camp Nou äger rum den 15 september 2013 med Sevilla som motståndarlag. Ving kommer sedan att erbjuda utvalda matcher i både Barcelona och Madrid under hela höst-och vintersäsongen samt nästa vår.

I fotbollspaketen ingår sittplats på arenorna Camp Nou och Estadio Santiago Bernabéu samt två eller tre nätter på hotell inklusive frukost i Barcelona eller Madrid. Resan kan även utökas med ytterligare övernattningar vid önskemål. Flyg till Barcelona och Madrid bokas separat.

För mer information om Vings fotbollsresor: http://www.ving.se/fotbollsresor

Prisexempel

Två nätter på hotell Catalonia Castellnou (VVV) i Barcelona från den 15 februari 2014 inklusive matchbiljett. Boende i dubbelrum, 1.395 kronor per person (flyg tillkommer).

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075