Se världsstjärnor som Avicii och David Guetta på Ibiza i sommar

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 11:40 CEST

Vings nyhet Ibiza är en mångsidig ö med vacker natur, charmiga byar, bra shopping och härliga stränder. För många är dock Ibiza mer känt för sitt pulserande nattliv och sina storslagna fester och varje sommar lockar ön till sig några av världens största DJ:s. I sommar gästas Vings hotell Ushuaïa Ibiza Club Hotel av bland annat världsstjärnorna Avicii, Hardwell och Armin Van Buuren.

Att kalla Ibiza för ett partymecka är ingen överdrift – för den som gillar enorma fester med kända DJ:s är den spanska Medelhavsön helt rätt ställe att vara på. Under sommarsäsongen 2014 kommer DJ-stjärnor som Avicii, Armin Van Buuren, Hardwell och David Guetta att underhålla alla danssugna på ön.

Amnesia, Pacha, Privilege och Ushuaïa är några av de största och mest kända klubbarna på Ibiza. Den kombinerade klubben och hotellet Ushuaïa finns i Vings program på ön och ligger strax intill stranden i Playa d’en Bossa utanför Ibiza stad. Här hålls stora konserter och fester under bar himmel, och bor man här kan man njuta av att ha både strand och konserter direkt utanför dörren. Klubben Privilege är belägen vid byn San Rafael några kilometer in mot öns mitt, och är världens största nattklubb med plats för hela 10 000 personer.

Till Ibiza kan man resa med Vings charterresor direkt från Stockholm, Göteborg eller Köpenhamn. Ving har ett brett utbud av hotell på ön, allt från enklare budgetalternativ till femstjärniga lyxhotell. Till klubbarna Amnesia och Privilege i San Rafael tar man sig snabbt och smidigt med taxi eller särskilda partybussar från bland annat Ibiza stad. Och bor man i Playa d’en Bossa eller Ibiza stad har man nära till både Ushuaïa och Pacha.

Här är några av de största spelningarna på Ibiza i sommar:

Armin Van Buurens A State Of Trance på Ushuaïa 26 juni - 11 september

Från slutet av juni fram till mitten av september bjuder utomhusklubben Ushuaïa på Armin Van Buurens A State Of Trance varje torsdag.

I Am Hardwell på Ushuaïa 24 juni - 26 augusti

Den 24 juni tar Hardwell sin turné I Am Hardwell till utomhusklubben Ushuaïa. Den holländska DJ-stjärnan har de senaste åren blivit alltmer känd och nu kan man dansa till hans rytmer varje tisdag till och med den 26 augusti.

F*** Me I’m famous på Pacha 29 maj - 2 oktober

På torsdagar spelar David Guetta på Pachas scen. Här är man knappast ensam, F*** Me I’m famous-festerna är ofantligt populära på Ibiza. Festligheterna börjar den 29 maj och avslutas med ett Closing Party den 2 oktober.

Avicii på Ushuaïa 20 juli - 31 augusti

Avicii spelar sju söndagar i rad under bar himmel på Ushuaïa med start den 20 juli.

Axwell & Ingrosso på Ushuaïa 25 juni - 3 september

För andra året i rad kommer Axwell och Sebastian Ingrosso tillbaka till Ibiza och Ushuaïa. Varje onsdag mellan 25 juni och 3 september är det dags för Departures med gäster som Alesso, Armand von Helden, Dirty South och Gorgon City.

Prisexempel:
En vecka på Ushuaïa Ibiza Club Hotel i Playa d’en Bossa (VVVVV), Ibiza. Avresa den 11 juni 2014 från Arlanda, Stockholm. Boende i delad dubbelrum svit inklusive frukostbuffé, 14 885 kr per person.

Mer information: www.ving.se/ibiza-party

För ytterligare information kontakta:

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, på 0709-51 30 75 eller Magdalena.Ohrn@ving.se

Foto:www.palladiumhotelgroup.com