Sicilien nytt resmål hos Ving

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2013 12:22 CET

Ving fortsätter att utöka sitt program med reguljärflygspaketerade resor till resmål runtom i världen. Medelhavets största ö, Sicilien, blir nästa anhalt och resorna finns nu bokningsbara på Ving.se. Förutom en fascinerande historia och spännande sevärdheter kan Sicilien locka med ett vackert landskap, fina stränder och pittoreska små byar. Det sicilianska köket kan dessutom erbjuda en mängd olika läckerheter som får smaklökarna att vattna sig.

Sicilien kan Ving erbjuda fyra olika resmål; Cefalú och Campofelice di Roccella i norr samt Taormina och Giardino Naxos på ostkusten. Med Vings reguljärflygspaket är det smidigt att ta sig till den populära italienska ön och eftersom resorna genomförs med reguljärflyg så kan allt från avresedag och reslängd till resmål och hotell bokas utifrån vad som passar plånbok och kalender bäst. Väljer man att boka ett reguljärflygspaket med Ving reser man dessutom tryggt, eftersom resan omfattas av paketreselagen.

- Sicilien är en härlig och fascinerande ö med ett varierande utbud. Prisnivån är dessutom lägre jämfört med övriga Italien och många andra resmål kring Medelhavet, så här kan man verkligen passa på att njuta ordentligt av allt det goda som Italien har att erbjuda, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Ving kan erbjuda boenden på åtta olika hotell på Sicilien fördelat på fyra olika resmål. Cefalú lockar med pittoreska små gränder, en solblekt stadssiluett, historiska sevärdheter, bra restauranger och en härlig atmosfär. Föredrar man lugnet är den lilla byn Taormina det bästa valet. Byn har länge varit ett favoritresmål på Sicilien, inte minst bland italienarna själva. Här är atmosfären avslappnad och det finns gott om bra restauranger, fina stränder och sevärdheter. Vill man ha lite av varje kan Giardino Naxos erbjuda både sicilianskt vardagsliv och lata dagar vid stranden. Lockar istället bra boende i vackra omgivningar är Campofelice di Rocella i norr det självklara valet. Här kan man njuta av en avkopplande semester med svalkande bad och är man ute efter ett större utbud ligger staden Cefalú bara några mil bort.

Prisexempel
En vecka med avresa den 8 juni 2013 från Stockholm. Boende på Santa Lucia e Le Sabbie D´ Oro (VVV) i Cefalu inklusive halvpension. Pris per vuxen del i dubbelrum, 5.710 kronor.

En vecka med avresa den 8 juni 2013 från Stockholm. Boende på Fiesta Garden Beach (VVVV) i Campofelice di Rocenna inklusive All Inclusive. Familjepris, två vuxna och två barn under 12 år, 26.945 kronor.

För ytterligare information och högupplösta bilder, kontakta

Anna Hagberg, informatör Ving, anna.hagberg@ving.se, tel.0709-513 158

Ving är Sveriges största researrangör med resor till fler än 500 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 200 anställda och 660 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.