Simskola på Sunwing Family Resorts i sommar

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2014 09:54 CET

Nu kan alla barn passa på att lära sig simma under semestern på Vings familjehotell Sunwing Resorts. Under perioden juni-augusti 2014 erbjuder Ving simskola på ett antal utvalda Sunwing Family Resorts. Det finns också möjlighet för alla att hyra en privat simlärare eller för lite större barn och vuxna att gå en crawlkurs.

- Att kunna simma är en livsviktig kunskap och på semestern är bad och vattenlek ett självklart inslag, därför känns det extra roligt att kunna erbjuda simskola på flera av våra Sunwing Family Resorts i sommar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Det finns tre nivåer i simskolan, från nybörjare till de som kan simma tio meter. Simskolan är vid fem tillfällen per vecka och efter avslutad kurs får barnet ett intyg på genomgången kurs. Simskolan kostar från 595 kronor per deltagare och är från fyra år. Det finns också crawlkurser för lite äldre barn och vuxna, samt möjlighet att hyra en privat simlärare.

- I och med att triathlon ökar i popularitet tror vi att många vill finslipa tekniken och lära sig simma snabbare och längre. Dessutom kan man passa på att testa sina nya kunskaper i ett varmt hav, säger Magdalena Öhrn.

Simskolan genomförs i samarbete med Sveriges största privata simskoleaktörer Medley. Våra siminstruktörer är utbildade och anställda av Medley.

- Vi är stolta över att Ving valt oss som samarbetspartner. Simkunnighet och ökad vattenvana gör semesterresan både tryggare och roligare, säger Medleys simhallschef Markus Söderman

Simskolan kommer att finnas på Sunwing Sandy Bay Beach på Cypern, Sunwing Cala Bona Beach på Mallorca, Sunwing Makrigialos Beach  på Kreta och Sunwing Arguineguín Seafront på Gran Canaria. Simskolan bokas via ving.se eller på hotellet i mån av plats.

Önskas ytterligare information kontakta:
Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Foto: Carlos Norlén