Sunprime Resorts – nu även på sommaren

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2010 09:00 CET

Vings hotellkoncept för vuxna som reser utan barn – Sunprime – har blivit en succé sedan starten för två och ett halvt år sedan. Idag finns två hotell på Gran Canaria och ett på Teneriffa. Hittills har hotellen varit öppna enbart vintertid, men från och med i sommar kan Vings gäster bo på Sunprime även sommartid.

De tre Sunprime-hotellen är mycket populära bland Vings kunder.

– Hotellet blir alltmer ett resmål i sig och dagens resenärer lägger ner mycket möda på att hitta ett hotell som passar just dem. Sunprime vänder sig till kräsna vuxna som vill ha en bekväm vistelse i en behaglig miljö. När vi frågade medlemmarna i vår Resepanel vad som skulle få dem att boka ett vuxenhotell så är lugn och ro en väldigt viktig faktor, säger Magdalena Öhrn, informationschef, Ving.

Fler Sunprime Resorts ska öppnas runt om i världen under de närmaste åren.

Sunprime Atlantic View Suites & Spa ligger i populära Playa del Inglés och Sunprime Riviera Beach & Spa i Playa del Cura, på Gran Canaria. Sunprime Coral Suites & Spa ligger i populära Playa de las Américas på Teneriffa.

Prisexempel:

Avresa 18/8 från Arlanda 1 vecka 2 personer:

Sunprime Atlantic View Suites & Spa, del dubbelrum (Primesuite) mot trädgården, kostar 4 850 kronor/person.

Sunprime Riviera Beach & Spa, del i dubbelrum (Primesuite) med balkong och havsutsikt kostar 6 175 kronor/person.

Bild Sunprime Atlantic View:

Fotograf: Joakim Borén/Ving.

Önskas ytterligare information kontakta Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513 075.