Trendiga Tel Aviv nytt resmål hos Ving

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2014 11:25 CEST

Ving fortsätter sin satsning på nya spännande resmål. Den trendiga och moderna staden Tel Aviv i Israel är det senaste tillskottet. Få städer har så mycket att erbjuda på en sådan liten yta som Tel Aviv och resmålet lockar med allt från förstklassiga restauranger, läckra hotell, strandliv, shopping och en dynamisk atmosfär. Till Tel Aviv kan man resa med Vings reguljärflygspaket året runt.

Tel Aviv i Israel är Vings nya spännande nyhet i Medelhavet. Resmålet ligger vid den israeliska kusten och med en flygresa på drygt fyra timmar från Stockholm lämpar sig staden perfekt för kortare weekend-resor, men även för längre vistelser.

Tel Aviv är en spännande uppstickare som står sig mycket väl mot andra trendiga resmål som Barcelona, Dubai och Marrakech. Den korta flygresan och att staden ligger precis vid havet gör den till ett perfekt resmål om man vill kombinera sol och bad med stadsliv. Vill man ge semestern en historisk touch ligger Jerusalems sevärdheter bara en timme bort. Det är väldigt roligt att detta spännande resmål nu finns i vårt program, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving

I Tel Aviv kan Ving erbjuda ett varierat hotellutbud, från läckra boutique-hotell till familjeboenden. Hotellen är belägna centralt med närhet till både strand, shopping och restaurangstråk. Få hotell har pool, men kan däremot erbjuda läckra takterrasser.

Tel Aviv har mycket att erbjuda för den nyfikne och är ett mycket populärt resmål såväl bland trendsättare och gaypublik som bland par och inhemska turister. I staden finns flera trendiga restauranger och barer som regelbundet gästas av Michelin-kockar från hela världen. Här finns även gott om bra shopping. Den långa breda sandstranden som sträcker sig nästan 13 kilometer längs med staden är annars ett populärt tillhåll. Stranden kantas även av en elegant strandpromenad där man kan ta en löptur, njuta av folklivet eller slå sig ner på en uteservering.

På nära avstånd från Tel Aviv ligger även flera spännande utflyktsmål. Det historiska Jaffa ligger på gångavstånd från Tel Aviv, och på bara någon timme kan man ta sig till Jerusalem med Klippmoskén, Klagomuren, Getsemanes trädgårdar och mycket annat. Lite längre bort ligger både klippfästningen Masada och Döda Havet för den som vill utforska omgivningarna.

Till Tel Aviv kan man resa med Ving på flexibla reslängder året runt med avresa flera dagar i veckan från Arlanda, Stockholm och Kastrup, Köpenhamn. Ving flyger direkt till resmålet med SAS och Norwegian.

Prisexempel

4 dagar i Tel Aviv inklusive flyg med Norwegian från Arlanda, Stockholm. Boende på Prima City Hotel (VVV+) i Tel Aviv, del i dubbelrum inklusive frukost. Avresa den 11 september 2014, 4 780 kronor
per person.

Foto: The Israeli Ministry of Tourism