Ving årets charterarrangör i Grand Travel Awards

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2016 11:04 CET

I går kväll var det dags för resebranschens Oscargala Grand Travel Award på Grand Hotell i Stockholm. Där korades resebranschens segrare i 17 olika klasser och bästa charterarrangör vanns av Ving! Det är tredje året i rad som Ving vinner Årets researrangör i konkurrens med Fritidsresor och Apollo.

Motiveringen lyder: ”Med ett starkt varumärke fortsätter Ving att produktutveckla och nå framgång med hotellkoncept som Sunprime och Sunwing. Tillsammans med en positiv utveckling av sin dynamiska paketering och ett system för kryssningspaket levererar Ving återigen ett rekordresultat. Ett riktigt lyft av Ving.”

– Jag är oerhört glad och stolt över att vi får det här priset igen, och vi ska alla ta åt oss av äran. Jag vill särskilt tacka de som jobbar mot resebyråerna och alla de som jobbar med vår kommunikation som både berör och sticker ut, säger Jesper Lindqvist, ansvarig för partnerskap på Ving.

Önskas ytterligare information kontakta Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075 eller magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.