Ving använder filmtjänsten Vine för att visa upp sina resmål

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2013 11:29 CEST

Resor och upplevelser är lättast att visa med bilder, både stillbilder och rörliga bilder. Reseföretaget Ving har länge jobbat med inspirerande bildmaterial på sin webbsida och har
sedan tidigare en Instagramstafett där man följer Vings personal jorden runt. Varje vecka är det ett nytt resmål och en ny person som vi får följa med.

På Instagram delas både stillbilder och rörliga bilder från Vings olika resmål och varje vecka förflyttas
Instagramstafetten till ett nytt resmål. När Twitter lanserade videotjänsten Vine till smartphones fanns förutsättningarna att skapa filmer med stor reslust direkt från Vings resmål som återkommer vecka efter vecka.

Vi har en fantastisk produkt att visa upp med film och personal på mängder av platser runtom jorden. Just nu-känslan som skapas med Vine är svår att överträffa, säger Robert Gunnarsson, Ansvarig sociala medier på Ving Sverige.

På Vings Vine-konto följer vi ett av Vings resmål varje dag i veckan. Måndag tillhör Turkiet, tisdag Rhodos, onsdag Mallorca och så vidare. Vings guider på plats står för innehållet och den första sommaren som Ving använder Vine blir som ett test för att se om det är uppskattat av kunderna. En del av filmerna delas också på Vings Twitterkonto, www.twitter.com/vingresor

Exempel på Vines från Vings konto

Ving har premiär på Vine https://vine.co/v/bljpEnan7tp

Grekisk afton på Kreta https://vine.co/v/h7uv99H0bAd