Ving börjar sälja enkelresor till Sverige

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2008 16:29 CEST

I våras lanserade Ving enkelresor från Sverige till flera populära charterdestinationer inom EU. Nu lanseras även enkelresor åt andra hållet, till att börja med från Gran Canaria, Teneriffa, Cypern och Mallorca till ett flertal flygplatser i Sverige. Från 999:- per person!

- Det här är något för lågprisjägaren som kan fixa utresan på annat sätt, eller för dem som bara ska utnyttja en väg. Både på Kanarieöarna och runt Medelhavet finns exempelvis många bosatta svenskar som då och då vill resa hem och hälsa på familjen på obestämd tid, säger Lisa Thorngren, pressansvarig på Ving.

"One Way home"-biljetterna går att få tag i under hela året men flest antal finns under lågsäsong, vår och höst, när det uppstår "skarvar" mellan olika charterflygserier. Dessa flygstolar kostar från 999:-/person (inklusive skatter) och finns i dagsläget att köpa från Gran Canaria, Teneriffa, Cypern och Mallorca till följande flygplatser i Sverige - och fler resmål är på gång:

Från Teneriffa till - Stockholm (Arlanda), Göteborg (Landvetter), Malmö (Sturup), Norrköping, Örebro, Karlstad, Luleå

Från Gran Canaria till - Stockholm (Arlanda), Göteborg (Landvetter), Malmö (Sturup), Norrköping, Kalmar, Karlstad, Luleå, Umeå, Växjö, Jönköping, Örebro, Borlänge och Västerås

Från Cypern till - Stockholm, (Arlanda), Göteborg (Landvetter) och Malmö (Sturup)

Från Mallorca till - Stockholm, (Arlanda), Göteborg (Landvetter)

"One Way out"-biljetterna, som Ving lanserade tidigare i våras, finns fortsatt till försäljning och har blivit väl mottaget på marknaden. Här går det att hitta flygbiljetter från 250:- från en rad olika flygplatser i Sverige till bland annat Rhodos, Mallorca, Kreta, Samos, Parga, Gran Canaria och Teneriffa. Samma sak gäller här - biljetter finns under hela säsongen, men framförallt under vår och höst.

One Way-biljetterna, både ut och hemresa, går att boka på Ving.se, över telefon eller i butik.

Mer information om enkelresorna >>

För ytterligare information, kontakta:
Lisa Thorngren, pressansvarig Ving: 0709-513202

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ving är Sveriges största researrangör med resor till fler än 500 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med över 250 anställda och 600 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.