Ving flyger till Gazipasa från Köpenhamn nästa sommar

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2012 13:06 CEST

För en tid sedan presenterade Ving Gazipasa som ny ankomstflygplats i Turkiet.  Resor har sedan dess funnits tillgängliga att boka från avreseorterna Stockholm och Göteborg. Nu presenterar Ving ytterligare en avreseflygplats. Från och med idag finns resor till Gazipasa även tillgängliga att boka från Kastrup, Köpenhamn.

Flygplatsen Gazipasa ligger cirka 4,5 mil sydost om Alanya jämfört med flygplatsen i Antalya, som ligger drygt 12 mil nordväst om Alanya. Genom att flyga på Gazipasa kan Ving korta ner transfertiden betydligt för de gäster som bor på hotell i Alanya-området. Istället för dagens cirka två och en halv timmar långa transfer från Antalya till Alanya kommer restiden nu att ligga på mindre än en timme.

Första avresa från Köpenhamn till Gazipasa sker tisdagen den 25 juni 2013. Flygen kommer sedan att gå varje vecka till och med tisdagen den 6 augusti 2013. Ving i Sverige och Spies i Danmark samkör flygningarna i samarbete med SAS och vid varje avgång finns cirka 140 platser tillgängliga.

-  Vi var mycket glada över att kunna presentera Gazipasa som en nyhet från Stockholm och Göteborg för en tid sedan. När vi nu även kan erbjuda våra resenärerar i Malmö- och Köpenhamnsområdet denna möjlighet känns det naturligtvis ännu bättre. Att transfertiden kortas ner så pass mycket som den gör genom att flyga till Gazipasa kommer naturligtvis att vara uppskattat bland våra gäster, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Avgångarna från Köpenhamn till Gazipasa gäller endast resenärerar som reser till Alanya. De som bokar resor från Köpenhamn till resmålen Antalya, Side, Kemer, Beldibi och Belek kommer även fortsättningsvis att landa på flygplatsen i Antalya.

Prisexempel
En vecka på hotell Sunprime Ocean Alanya Beach Suites & Spa (VVVV+) med avresa från Köpenhamn den 6 augusti 2013. Boende i enrumslägenhet med begränsad havsutsikt, 7 550 kronor per person.

En vecka på hotell Villa Sunflower 1 (VVVV) med avresa från Köpenhamn den 6 augusti 2013. Boende i tvårumslägenhet för två vuxna och två barn, 15 900 kronor.

En vecka på hotell Sunpark Garden (VVVV+) med avresa från Köpenhamn den 6 augusti 2013. Boende i tvårumslägenhet för två vuxna och två barn, 17 340 kronor.

För bilder, besök gärna Vings bildbank: http://www.ving.se/bildarkiv

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075