Ving flyger till Mallorca från Visby i april

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2013 13:49 CEST

Att resa från sin regionalflyplats är mycket populärt. Visby är inget undantag. Till sommarsäsongen 2014 satsar därför Ving återigen på en avgång till den omtyckta ön Mallorca direkt från Visby Airport. Avresa sker den 25 april 2014.

Succén med flyg direkt från regionalflygplatserna till populära charterdestinationer vid Medelhavet fortsätter. För att möta efterfrågan från resesugna gotlänningar som vill flyga direkt från Visby satsar Ving på en avgång till Mallorca fredagen den 25 april 2014. Avgången finns nu bokningsbar på Ving.se.

Vi är därför glada över att vi återigen kommer att kunna erbjuda gotlänningarna möjligheten att resa direkt från Visby flygplats till populära Mallorca. Men det gäller att vara snabb. Avgångarna från regionalflygplatserna bokas ofta upp snabbt, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Mallorca är en av Vings största och populäraste sommardestinationer. På ön har Ving 20 resmål, allt från barnvänliga orter som Cala Bona och Alcudia till pittoreska små byar som Valldemossa och Deía. Därutöver lockar Palma med storstadspuls, shopping och restaurangstråk. Ving har ett stort antal hotell på ön, från stora All Inclusive- anläggningar till små hotell. I Playa de Palma, strax utanför Palma, finns även Vings två vuxenhotell; Sunprime Palma Beach och Sunprime Waterfront. Barnfamiljer bor med fördel på något av Vings egna familjehotell; Sunwing Alcudia Beach i Alcudia eller Sunwing Cala Bona Beach i Cala Bona.

Flygresan sker med Vings egna flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia och tar knappt tre och en halv timme.

Prisexempel

En vecka på Sunwing Cala Bona Beach (VVVV+), Mallorca, med avresa den 25 april 2014 från Visby Airport. Boende i enrumslägenhet, 4975 kronor per person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:

Anna Hagberg, informatör Ving, anna.hagberg@ving.se, 0709-513158