Ving hakar på Gin & Tonic-trenden

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 11:26 CET

Den klassiska spritsorten gin har fått ett rejält uppsving den senaste tiden och ginbarer öppnas i var och varannan storstad ute i Europa. Ving hakar nu på trenden och lanserar en separat drinklista med olika varianter av Gin & Tonic i baren på vuxenhotellet Sunprime Atlantic ViewGran Canaria

Gin & Tonic, även känd som GT, är en av de populäraste drinkarna just nu. Det är något som Ving tagit fasta på. Nu presenteras nämligen en spännande Gin & Tonic-drinklista i baren på vuxenhotellet Sunprime Atlantic View på Gran Canaria.

Drinktrender kommer och går, men det är roligt att klassikern Gin & Tonic har fått ett sådant uppsving. Många har en sorts hatkärlek till den klassiska drinken, men med vår drinklista vill vi visa på den stora variation som finns av både gin och tonic. En drink ska dessutom vara vacker att se på och därför garneras alla drinkar på Sunprime Atlantic View med fräsch frukt och grönt, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Drinklistan har tagits fram av Ving i samarbete med Sunprime Atlantic View: s Food & Bevarage Manager. I baren på hotellet kommer ett tiotal olika Gin & Tonic-drinkar att serveras och garneras med olika örtväxter, grönsaker och citrusfrukter. Några spännande exempel är Gin & Tonic med garnering av grapefrukt, gurka, jordgubbar eller rosmarin. Om man önskar komponera sin egen Gin & Tonic finns även ett tiotal olika sorters gin att välja mellan och nästintill lika många olika varianter av tonic water.

Prisexempel

En vecka på Sunprime Atlantic View (VVVV+) på Gran Canaria. Avresa den 16 april 2014 från Arlanda, Stockholm. Boende i Primesuit med utsikt mot trädgården, 6  475 kronor per person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:

Anna Hagberg, informatör Ving, tel. 0709-513158, anna.hagberg@ving.se