Ving i poddsamarbete med Hasse Aro och Acast

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2017 16:47 CET

Hasse Aro på resa - en ny podcast med intervjuer och tips från Mallorca. Foto Eric Josjö

”Hasse Aro på resa” heter en ny podcast som har premiär idag den 9 januari. I podcasten intervjuar Hasse Aro sex profiler som alla har en stor kärlek till och erfarenhet av att resa till Mallorca. Programmet sponsras av Ving som haft resor till Mallorca sedan 1958.

Mallorca är ett av svenskarnas favoritresmål vid Medelhavet, varje år besöker tusentals svenskar ön varav många reser med Ving. Den populära ön bjuder på både storstadsmiljö med allt därtill som shopping och krogliv i världsklass till pittoreska byar, fantastiska hotell och stränder för alla.

Podcasten görs i samarbete med Acast och sponsras av Ving.

– Hasse Aro är en omtyckt profil i Sverige och alltid professionell i allt han gör och för oss är det helt rätt att samarbeta med podden då Mallorca är vårt enskilt största resmål sommartid och vi vet att det finns ett väldigt stort intresse från våra kunder att få tips och inspiration från våra resmål,säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.

Vings destinationschef på Mallorca, Leif Niemi, är en av Hasses gäster i podden. Han delar med sig av sina smultronställen och vad man ska uppleva på ön.

I varje avsnitt träffar Hasse Aro en känd svensk profil som har en koppling till Mallorca. Avsnitten publiceras sex måndagar i rad varav det första programmet den 9 januari. Första avsnitten kan ni lyssna på här.

För ytterligare information, kontakta:Claes Pellvik, marknadschef Ving, telefon 0709-513032, claes.pellvik@ving.se

Foto från Deia, Mallorca. Fotograf Eric Josjö

Acast är ett svenskt företag som utvecklar, driftar och marknadsför podcastplattformen Acast. Företaget är baserat i Stockholm, London, New York och Los Angeles, och har i dagsläget ett 60-tal medarbetare. Acast är ensamma om att erbjuda dynamiskt sponsorskap och i dagsläget är över 320 svenskapodcasts knutna till Acast.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.