Ving öppnar ytterligare ett Sunprime-hotell på Gran Canaria - Närmare var sjunde Vingresenär har bokat en resa till ett vuxenhotell i vinter

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2013 09:46 CEST

Trenden är tydlig. Intresset för vuxenhotell fortsätter att öka. Till vintersäsongen 2013/14 har nära 30 procent fler kunder bokat en resa till något av Vings vuxenkoncept Sunprime Hotels  jämfört med föregående år vid samma period. För att möta efterfrågan öppnar därför Ving ytterligare ett Sunprime. Hotellet, som heter Sunprime Ananda Suites, ligger på Gran Canaria och blir Vings tredje Sunprime på Kanarieöarna  och det 13:e i ordningen av egna vuxenhotell.

Vings senaste tillskott i raden av egna vuxenhotell heter Sunprime Ananda Suites och ligger i Playa del Inglés på populära Gran Canaria. Sedan tidigare finns två Sunprime på Gran Canaria; Sunprime Riviera Beach i Playa del Cura och Sunprime Atlantic View i Playa del Inglés. Sunprime Ananda Suites är helt nyrenoverat i läcker design och ligger med perfekt läge nära såväl stranden som shopping- och restaurangstråken i Playa del Inglés.

Gran Canaria är vår största vinterdestination och där, liksom på flera andra resmål, finns en stor efterfrågan på hotell som är anpassade till en vuxen målgrupp. Det känns därför extra roligt att vi nu kan öppna upp dörrarna till ett nytt och läckert Sunprime-hotell i Playa del Inglés. Att hotellet ligger ett stenkast från både restauranger och bad gör ju inte saken sämre, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Precis som övriga Sunprime Hotels erbjuder Sunprime Ananda Suites populära gruppträningspass under ledning av SATS-utbildade instruktörer samt gym  och spa. På hotellet kan man även njuta av vällagad mat på resturangen Prime Kitchen. De stilrent inredda sviterna, Prime Suites, har gott om genomtänkta och praktiska detaljer och erbjuder hög komfort. Sunprime Ananda Suites har liksom övriga Sunprime en åldersgräns på 16 år.

Med det nya hotellet har Ving nu totalt 13 Sunprime Hotels världen över; tre på Gran Canaria, tre i Turkiet, två på Mallorca samt ett vartdera på Phuket, Teneriffa, Rhodos, Kreta och Cypern.

Stort intresse för vuxenhotell

Vuxenkonceptet med hotell som är anpassade för vuxna som reser utan barn fortsätter att öka i popularitet och till vintersäsongen 2013/14 har närmare var sjunde Vingkund bokat en resa till ett vuxenhotell. Samtidigt har också intresset för Vings egna vuxenhotell Sunprime Hotels ökat och till vintern har nära 30 procent fler kunder bokat en resa till något av hotellen jämfört med samma period föregående år.

För mer information om Vings Sunprime Hotels, läs här. http://www.ving.se/sunprime

Prisexempel

En vecka på hotell Sunprime Ananda Suites (VVVV), på Gran Canaria, med avresa den 10 januari 2014 från Arlanda, Stockholm. Boende i Prime Suites, 4 475 kronor per person.

Anna Hagberg, informatör Ving, anna.hagberg@ving.se, tel 0709-513 158