Ving satsar på Förenade Arabemiraten - Nya resmål blir emiraten Ras al Khaimah och Fujairah

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2013 11:05 CEST

Förenade Arabemiraten består av sju emirat, varav Dubai är den mest kända. Dit har efterfrågan ökat rejält de senaste åren och därför utökar Ving programmet och erbjuder nu även resor till Ras al Khaimah och Fujairah. Ett solsäkert klimat, fina sandstränder, spektakulära hotell, shopping och sevärdheter utöver det vanliga är något som besökarna kommer att kunna ta del av.

Dessutom är flygtiden bara dryga sex timmar. Emirates kommer varje eftermiddag att lyfta med en Boeing 777-300ER med tre flygklasser, Ekonomi, Business och First Class. Emirates blir det enda flygbolaget som flyger från Stockholm som har First Class, en "lyxklass" som skiljer Emirates från konkurrenterna. Det är en stor satsning och man ska ha en svensk stab på ca 20 personer.

- Med i genomsnitt 360 soldagar per år bjuder Emiraten garanterat på skönt strandliv, även under perioden december – februari. Perfekt för den som inte vill resa så långt för att få sol och värme och nu dessutom med direktflyg från Stockholm, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

I Förenade Arabemiraten, och framförallt i Dubai, finns mycket att uppleva. Ta en tur upp i världens högsta byggnad, Burj Khalifa, som mäter 828 meter. Strosa i världens största shoppingcenter, Dubai mall, med över 1200 butiker. Titta på vattenspelet i världens största fontän, åk på en nervkittlande jeeptur över öknens sanddyner eller varför inte krydda solsemestern med lite skidåkning? Här finns en inomhusskidanläggning mitt i ett av stadens spektakulära shoppingcenter. Backen är 500 meter lång och upp till toppen kommer du med en modern stolslift.

- Man behöver verkligen inte vara sysslolös. Dubai är mest intensivt men väljer man något av de andra emiraten är det ett lugnare strandliv som väntar men ändå med närhet till allt Dubai erbjuder, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Ras al Khaimah ligger knappt tio mil norrut från Dubai, är mindre, lugnare och ligger inbäddad mellan bergen och Persiska viken. Fujairah ligger drygt tio mil från Dubai, på den östra sidan av halvön med fina långgrunda stränder mot Indiska oceanen, ett utmärkt familjeresmål. På båda resmålen är det framför allt ett härligt strandliv med möjlighet att ägna sig åt olika vattensporter. Vill man se mer av omgivningarna finns ett flertal intressanta utflykter att välja mellan.

Prisexempel: 1 Vecka på hotell Ibis Mall Of the Emirates i delat dubbelrum med frukostbuffé. Avresa 10 december 2013 från Arlanda,5.975:-/person..

För ytterligare information och högupplösta bilder, kontakta:
Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075