Ving satsar på ytterligare en flygavgång till Mallorca från Borlänge nästa vår

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2013 13:39 CEST

Det är högt tryck på resorna från Borlänge och Dala Airport. För att möta efterfrågan satsar Ving nu på ytterligare en avgång till den populära ön Mallorca nästa vår. Den nya avgången går fredagen den 2 maj 2014.

Succén med flyg direkt från Dala Airport till populära charterdestinationer vid Medelhavet fortsätter. Ving har redan två avgångar från Dala Airport till Mallorca nästa sommar; lördagen den 24 maj respektive 31 maj. För att möta den stora efterfrågan hos dalfolket satsar Ving nu på ytterligare en avgång till den omtyckta spanska ön. Avgången sker den 2 maj 2014 och finns nu bokningsbar
på Ving.se.

Våra avgångar från Borlänge är mycket uppskattade. Vi är därför glada över att vi kan erbjuda dalfolket ytterligare en avgång till Mallorca nästa vår. Det gäller dock att vara snabb. Avgångarna från regionalflygplatserna bokas ofta upp snabbt, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Mallorca är en av Vings största och populäraste sommardestinationer. På ön har Ving 20 resmål, allt från barnvänliga orter som Cala Bona  och Alcudia till pittoreska små byar som Valldemossa och Deía. Därutöver lockar Palma med storstadspuls, shopping och restaurangstråk. Ving har ett stort antal hotell på ön, från stora All Inclusive- anläggningar till små hotell. I Playa de Palma, strax utanför Palma, finns även Vings två vuxenhotell; Sunprime Palma Beach och Sunprime Waterfront. Barnfamiljer bor med fördel på något av Vings egna familjehotell; Sunwing Alcudia Beach i Alcudia eller Sunwing Cala Bona Beach i Cala Bona.

Flygresan sker med Vings egna flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia och tar cirka tre och en halv timme. Förutom Mallorca är det även möjligt att resa med Ving till Antalya och Rhodos nästa sommar.

Prisexempel

En vecka på Sunwing Cala Bona Beach (VVVV+), Mallorca, med avresa den 2 maj 2014 från Dala Airport, Borlänge. Boende i enrumslägenhet, 4475 kronor per person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:

Anna Hagberg, informatör Ving, anna.hagberg@ving.se, 0709-513158