Ving släpper ny version av sin smartphone-app

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 11:02 CET

Nu släpper Ving en ny version av sin smartphone-app, Ving Charterbokning. Nytt är att man nu även kan boka och betala sista minuten-resor utöver charterpaketen som funnits tillgängliga i appen sedan förra året. Idag är Ving ensam charterarrangör om att ha en app där det går att boka och betala resor direkt i mobilen.

Fram till idag har över 150 000 personer laddat ner appen som redan tidigare fått fina betyg – och förhoppningsvis kommer ännu fler att ha nytta av den med de nya funktioner som lanseras idag.

-  Som användare av appen kan man, utöver bokning av Vings ordinarie utbud av charterpaket, nu både boka och betala även sista minuten-resor i appen. Därmed har vi nu tagit steget fullt ut och gör hela vårt charterutbud mer lättillgängligt för kunderna, säger Robert Gunnarsson, ansvarig för Sociala medier och mobilt, Ving.

Tidigare sökningar sparas i en ny listfunktion, och även det antal vuxna och barn man valde i senaste sökningen, för att underlätta för användaren.

Den uppdaterade versionen av appen släpps för iOS samt för Android.

Här kan man ladda ner appen:
Ving Charterbokning för iOS: http://itunes.apple.com/se/app/ving-charterbokning/id449146317Ving Charterbokning för Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.ving

Appen är framtagen i samarbete med Monterosa.

För ytterligare information kontakta:
Robert Gunnarsson, ansvarig för Sociala medier och mobilt, Ving. Telefon 0709-513096,  Robert.Gunnarsson@ving.se